Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3 av 5 vifter sluttet å spinne pga skjermkort?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, håper jeg har plassert denne tråden på rett plass.

Problemet er som følger: Pga en garantisak har jeg fått nytt skjermkort(MSI GeForce GTX 760 Gaming 2GB PhysX), har montert det og alt relatert til kortet fungerer. Men det jeg legger merke til er at 3 av 5 vifter har sluttet å spinne. Jeg har viftestyring og det blir lys i alle 5 viftene, men de 3 største viftene er det bare lys i. De 2 mindre viftene jeg har, er det lys og "fart" i. Viftestyringen er koblet til strømforsyningen så det jeg tenker er at pga det nye skjermkorte har jeg for lite strøm til å drive alt? Prøvde å koble den ene store viften direkte til hovedkortet og da ble det liv i den. Så det som er tilfelle er vel at min strømforsyning er for svak. Har en Corsair CX 500M, 500W PSU, er jeg inne på noe?

Legger bare med resten av spesifikasjonene slik at dere har all info:

- Prosessor 1st - AMD FX-4130 4-Core Processor - Hovedkort 1stk - Gigabyte GA-970A-UD3, S-AM3+, REV.3.0 -Ram

2stk - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

- NZXT Sentry 2 LCD Fan Control 5,25" Bay

- Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9

- Seagate Barracuda® 2TB

- Samsung DVD Writer, SH-224BB

- GeForce GTX 760, 1152 cores, 28nm

Er klar over med denne spesifikasjon at jeg ikke trenger å kjøre 5 vifter samtidig, men det er jo greit at alt fungerer når man først har det :)

Regner med jeg må kjøpe ny strømforsyning, men hvordan, og om noe annet skulle oppgraderes hva ville dere valgt å oppgradere?

Takker for alle innspill :tease:

Endret av Direct
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...