muffe Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Skal kjøpe to nye nettverkskort til min linux-baserte server. Er det noen merker jeg bør styre unna? Tenkte litt på Unex eller DLink, begge disse ligger under 100-lappen. Pris er et meget viktig aspekt. Vil jeg få driverproblemer hvis jeg kjøper veldig billige NIC av ukjente fabrikater? Det er PCI det er snakk om. Os er Slack 8.1, Smoothwall, eller ClarkConnect, har ikke bestemt meg enda. På forhånd takk for alle svar. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg vil anbefale ClarkConnect fremfor Smoothwall. Selv har jeg ikke problemer med Unex NexNIC ND010 på min SuSE 8.1. Tror det virket i ClarkConnect også, men fant ikke rette driver til det i Smoothwall. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 kort med realtek eller 3com chipsett pleier å være meget kompatible, spes de med 3com. koster litt mer, men jeg mener det er verdt det. Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 D-Link har VIA chipset og er også godt kompatible med alt jeg har prøvd av Linux iallefall (og det er det meste etterhvert). Mitt D-Link kort er også fjellstabilt... faktisk i motsetning til 3Com kortet jeg hadde før... Gå for noe billig med en stor chipset-fabrikant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå