49neffets Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Jeg har et Aerocool DS Cube som har et par ledig plasser til vifter på toppen av kabinettet. Spørsmålet er hvordan bør jeg bruke dem? Skal de ta luft inn eller ut? Har en vifte på 20 cm i front som tar inn luft og en 14 cm vifte bak som tar med seg luften ut igjen. Jeg kan også velge om jeg skal ha 12 cm eller 14 cm på toppen, men det er vel ingen grunn til å gå for 12 cm?(bortsett fra at de bruker mindre plass) Endret 23. januar 2014 av Steffen94 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Det er generelt bedre med overtrykk i kabinettet, dvs at det er flere/større vifter som blåser inn enn ut. Grunnen er mindre støvansamling inni kabbinettet med overtrykk, særlig om du kan plassere filter på viftene som blåser inn.. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Det er generelt bedre med overtrykk i kabinettet, dvs at det er flere/større vifter som blåser inn enn ut. Grunnen er mindre støvansamling inni kabbinettet med overtrykk, særlig om du kan plassere filter på viftene som blåser inn.. Da satser jeg på positiv kjøling med filtre Takk for svar! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Når det er sakt, så stiger varmluft.. Så man burde ha inntakvifter så lavt som mulig, og avtrekksvifter høyt oppe. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 I tillegg til det som er nevnt over, faller støv nedover, og da vil du helst ikke ha vifter som blåser støv inn i toppen av kabinettet. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 I tillegg til det som er nevnt over, faller støv nedover, og da vil du helst ikke ha vifter som blåser støv inn i toppen av kabinettet. Løser ikke det seg med støvfilter? Jeg har ikke helt bestemt meg ennå. Ser ut som jeg sitter ganske dårlig i det egentlig. Det er altså best å ha mest inntak av luft, men når det gjelder å ha vifter på toppen av kabinettet så er det best å ha vifter som dytter ut luft. Lenke til kommentar
Stian V.H Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Se på temperaturene først da vil nå jeg si. Prøv å stress test pcen med AIDA64 for å sjekke cpu max temp,er den under 70-85c så er det helt ok og sikkert. Skjermkortet ditt bør ligge under 80c ved maks load,tåler selvfølgelig mye mer,men greit å ha det under 80c. Hovedkort er bra visst det ikke går over 45c ved maks load,ved 25c innetemperatur. Når det gjelder støv så er det jo bare å rense filterene innimellom,og en 3-4 ganger årlig åpne pcen å ta ut det som er synlig. Endret 25. januar 2014 av Stian V.H Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Gidder ikke å starte en ny tråd da jeg allerede har en som ligner. Jeg har lyst på bedre kjøling i pc'n og har to ledig plasser på toppen av kabinettet som jeg ikke vet hvordan jeg skal utnytte ennå. Har tegnet et par eksempler: Alternativ 1: Alternativ 2: Noen som vet hva som er mest effektivt? Eventuelt har et annet forslag? Har allerede bestemt meg for vifter. Har Aerocool DS Cube Rød (med vindu) så da ville de passe perfekt med de nye Aerocool DS Fans(rød led). De har fått jeg veldig bra omtaler på diverse steder så det er ikke diskutabelt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå