jrgd3 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Per nå har vi der slik hjemme, at modemet fra nettleverandøren og den trådløse ruteren (Jensen Airlink 89300) står på kontoret i huset, slik at vi har trådløst nett i huset. Vi har kontakter ellers i huset også, men de får jo da bare "urutet" nett, siden de ikke går gjennom modemet. Vi har en hovedinngang i kjelleren, og det jeg lurer på, er om jeg kan sette modemet(som visstnok også kan fungere som ruter) der nede, plugge hovedkabelen inn i DSL-kontakten, og la resten av huset gå på en av Ethernetkontaktene? Slik at jeg bare kan plugge rett i veggen, og ha internett i hvert rom uten et modem per rom? Eller er det nødvendig å ha en switch og noe greier? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Dette burde fungere dersom det er ethernet i veggen som samles i samme rom som modem og går inn i dette. Dog, du har nok begrenset med ipadresser fra isp, en bedre løsning hadde vert å koblet ruteren rett på modemet og så videre, og så heller koblet opp et aksesspungt på kontoret, sa får du jo alt i samme nett også Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvis ikke huset ditt er kablet med ethernet-kabler, så kan du ikke det... Det du kan gjøre, er å plassere modemet ditt nede og dra en kabel til routeren din og plassere den der det passer best.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå