Elgen-Hansi Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 [...] Gamer har veldig lett å promotere Kickstarter kampanjer, jeg synes egentlig det er en uting. Hvorfor i alle dager er dette en uting? Kickstarter har jo utviklet seg til å bli en kjempeaktør i spillbransjen. Det er jo helt naturlig at Gamer dekker de mest populære/lovende prosjektene... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, det var en merkelig uttalelse. Som gamer ønsker man da å se en størst mulig variasjon av titler å velge mellom og Kickstarter er en naturlig konsekvens av konservative holdninger hos produsentene. Jeg ser det som en spillmedias fremste oppgaver å fronte denne typen prosjekter og ikke AAA-titler som uansett får markedsføring i bøtter og spann. Uansett ser det meget lovende ut. Sist jeg sjekket rundet de 210,000 pund og det har bare gått to dager. Dette spillet kommer og som en som tok mastergraden sin i middelalderhistorie synes jeg ideen er utmerket. Å lage et fantasy-rollespill i dag er omtrent like kreativt som å spise middag på Egon. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 [...] Gamer har veldig lett å promotere Kickstarter kampanjer, jeg synes egentlig det er en uting. Hvorfor i alle dager er dette en uting? Kickstarter har jo utviklet seg til å bli en kjempeaktør i spillbransjen. Det er jo helt naturlig at Gamer dekker de mest populære/lovende prosjektene... De kan heller skrive om spillet, og spillets hjemme side, og la være å linke til Kickstarter. Så kan folk selv finne ut at dette spillet har en kampanje der. Så slipper det å se ut som snikreklame. Lenke til kommentar
duppsko Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 [...] Gamer har veldig lett å promotere Kickstarter kampanjer, jeg synes egentlig det er en uting. Hvorfor i alle dager er dette en uting? Kickstarter har jo utviklet seg til å bli en kjempeaktør i spillbransjen. Det er jo helt naturlig at Gamer dekker de mest populære/lovende prosjektene... De kan heller skrive om spillet, og spillets hjemme side, og la være å linke til Kickstarter. Så kan folk selv finne ut at dette spillet har en kampanje der. Så slipper det å se ut som snikreklame. Snikreklame er vel egentlig bare brukt når du reklamerer for noe du selv er involvert i. Eller får noe for reklamen. Hadde ikke spillsider reklamert for Kickstarter's hadde det vært endel bra konsepter som aldri hadde sett dagens lys. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ikke enig...er viktig at spillere blir informert over noe som ser ut som kan bli et ekstremt bra spill. Noe annet et AAA blockbuster oppgulpet vi får servert hver eneste gang ifra store utgivere. Er viktig at sider som Gamer.no gjør spillere oppmerksom på Kickstarter kampanjer som dette synes jeg. 2 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Snikreklame er reklame, der det ikke fremgår at det er reklame. Jeg er ganske sikker på at Gamer ikke får betalt for å promotere disse sakene, men jeg kan garantere deg at det er sider som får betalt for slike artikler. Det er jeg 100% enig i Larzen, Indie spill bør bli skrevet om. Diverse prosjekter, utviklerblogger o.l er jeg veldig for. Bare ikke direkte link til Kickstarter. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ikke enig...er viktig at spillere blir informert over noe som ser ut som kan bli et ekstremt bra spill. Noe annet et AAA blockbuster oppgulpet vi får servert hver eneste gang ifra store utgivere. Er viktig at sider som Gamer.no gjør spillere oppmerksom på Kickstarter kampanjer som dette synes jeg. Enig, jeg har bare backet et annet spill på kickstarter og det var medieval warfare, spillet skulle komme ut, og de ba bare om penger til litt ekstra, og var jo en av de største suksessene på kickstarter, Ellers har jeg holdt meg unna, de fleste vet ikke hva de driver med, selv de store kjente kickstarter folka gikk tom for pengene de fikk osv. Grunnen til at jeg ga disse penger er 1. De har privat backer som skal gi mesteparten av pengene, og dette er hovedsaklig en demostrasjon den private backere at spillet er verdt å gi mer penger, de har allerde brukt 1.5 millioner dollar, og skal sikkert bruke minst 3 millioner pund til. De vet at dette er dyrt og kommer ikke med et latterlig lavt busjett. 2. Folka vet hva de driver med, ikke bare i spill skaping, men open world(eneste de ikke har er folk som har drevet med rpg9 3. ikke noe løfte om spill om 1 år, planen er desember 2015, altså de har satt seg godt tid, og ikke noe komprimiss. 4. spillet i seg selv så klart. 5 kanskje en viderføring av 1, de har ikke noen strech goals, de har plan for hva spilelt skal være og det skal med i spillet, de lokker ikke folk til å betale mer for å få mer i spillet, igjen syns jeg dette viser de er proffe! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Det er jeg 100% enig i Larzen, Indie spill bør bli skrevet om. Diverse prosjekter, utviklerblogger o.l er jeg veldig for. Bare ikke direkte link til Kickstarter. Hvorfor er det verre å "reklamere" for Kickstarter enn å "reklamere" for spillene de omtaler? Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Tråden her er splittet ut av denne tråden her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1563574 Er det noen som mener noen innlegg burde flyttes hit eller at noen innlegg er flyttet unødvendig send meg gjerne en PM om dette eventuelt rapporter det aktuelle innlegget. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Det er jeg 100% enig i Larzen, Indie spill bør bli skrevet om. Diverse prosjekter, utviklerblogger o.l er jeg veldig for. Bare ikke direkte link til Kickstarter. Hvorfor er det verre å "reklamere" for Kickstarter enn å "reklamere" for spillene de omtaler? Om DET ikke er åpenbart for alle her så melder jeg meg ut av diskusjonen. Er stor forskjell på å donere penger, og å kjøpe et produkt. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Om DET ikke er åpenbart for alle her så melder jeg meg ut av diskusjonen. Er stor forskjell på å donere penger, og å kjøpe et produkt. Å "donere" penger til spill på Kickstarter fungerer stort sett alltid som en risikabel forhåndsbestilling. Forskjellen er ikke så stor som du skal ha det til. For øvrig interessant at du nekter å svare på spørsmålet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå