Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Nesen min er alltid tett

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Nesen min er tett året rundt og jeg klarer nesten ikke å puste med den. Allergitabletter løser ikke problemet. Er neseoperasjon eneste løsning? Hvor mye koster det?

Jeg har så og si ingenting snørr i nesen, så jeg vet at det ikke er det som er probletet. Hvis jeg har bare bittelitt snørr i nesen er jeg så tett at jeg får dotter i ørene bare av å prate!

Endret av EvilSeagull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesen min er tett året rundt og jeg klarer nesten ikke å puste med den. Allergitabletter løser ikke problemet. Er neseoperasjon eneste løsning? Hvor mye koster det?

Jeg har så og si ingenting snørr i nesen, så jeg vet at det ikke er det som er probletet. Hvis jeg har bare bittelitt snørr i nesen er jeg så tett at jeg får dotter i ørene bare av å prate!

Har samme problemet selv. Kontakt fastlege. Hvis ikke han finner noe, blir du sannsynligvis henvist til ØNH-spesialist for videre utredning. Tetthet i nesen kan skyldes så mangt, alt fra skjev nesevegg til polypper. For min del er operasjon eneste løsning. Koster ingenting så lenge et skjer fordi det er vurdert som nødvendig (at man har rett til helsehjelp, som det heter på "helsevesenspråk").

Lenke til kommentar

Hey! Har du brukt mye nesespray før? Vært "avhengig" av det?
Når jeg var mindre slet jeg mye med pollenallergi og det eneste som løste opp slimet i nesen var Otrivin.
Otrivin tørker ut slimhinnene i nesa dersom man bruker det for mye, og når det er helt tørt oppi der så blir det faktisk tett! Jeg blødde også veldig mye neseblod når jeg var mindre pga all nesesprayen.
For meg hjalp det å rett å slett nekte meg selv å ta Otrivin. Gradvis sluttet jeg å bli tett hele tida. Triks som å sove med hodet høyt (flere puter) - kjølig rom osv hjalp også en del.
Merker jeg veldig fort blir tett hvis det er varmt i rommet.

Uansett. Hvis du er mye tett, og ikke snørrer, stikk til legen din og sjekk det. En periode fikk jeg en slags salve som jeg smurte på innsida av neseborene. Følte meg som en idiot når jeg stod der med det, men det hjalp faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...