Remekboy Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hei. På hovedkortet mitt har jeg sata 6 gb porter og en port til ssd caching, vet ikke om den er 6 gb. Er det lønsomt i forhold til ytelse å bruke ssden til catching? Hvis den caching porten er ikke 6 gb mister jeg da ytelse i forhold å ha den koblet i 6gb porten? Lenke til kommentar
avo Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Tjaaaa. Det spørs helt hvilken kontroller du har, hva slags filer du jobber med, og hvilke andre disker du bruker. For en del operasjoner har SSD cache stor effekt, for andre ting har det ingen nytte. Det er neppe 6Gbps som er flaskehalsen SSD cachingen din hjelper på, eller møter på, men IOPS. SSD disken du eventuelt bruker som cache har betydelig bedre ytelse på IOPS enn standard disker, så på småfiler som brukes ofte bør caching hjelpe, samtidig som kopiering/flytting av store filer faktisk kan gå noe tregere. Har lekt litt med LSI RAID kontrollere med cachecade (LSIs utgave av dette), og på en del operasjoner gir det en stor gevinst, men ikke på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå