KjellV Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jeg kjøpte meg en 80mm vifte på Clas Ohlson i dag. Fra den går det en blå og en rød ledning. Isolasjonen utenpå slutter litt før lederen inni. Hvordan kobler jeg denne til? Skulle det ikke vært en liten "plugg" i enden? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Da bør du i så fall avisolere noen centimeter på enden og sette på en (hunn-) molex plugg. Molex plugg er den typen plugger man setter i HD'er ol. Den røde ledningen er pluss, den blå minus. Altså når du setter på molex pluggen skal du gjøre det slik at rød ledning får kontakt med gul ledning.. og blå ledning får kontakt med en svart ledning. Skjønte du? (Kobler du slik, vil viften kjøre på 12V) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Tynne pluggen? Strømkabelen til HD'en? Resten forstod jeg.. Tror forresten det ikke er flere strømkabler tilgjengelige fra strømforsyninga mi.. Oppdaga det nå *tabbe* Lenke til kommentar
wsp Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Da kan du dra tilbake på Clas O og skaffe deg en Y-splitter eller to til kr 29,- pr stk. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Ok.. Takker! Men er det en harddisk-strømkabel jeg skal bruke? Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2002 Finner ikke y-splitter på clas.no jeg.. finner dere? Lenke til kommentar
wsp Skrevet 16. februar 2002 Del Skrevet 16. februar 2002 Jepp. Samme strømmen som brukes til harddisk, cdrom osv.. Med en sukkerbit kan du forresten også enkelt kople deg direkte på Y-splitten, selv om det hadde vært bedre med en molex hunn-kontakt. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Y-splitter hos Clasohlson: nr. 32-5893, s. 50 i "datatilbehørkatalog" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå