Gå til innhold

Hvordan skal oppsettet være for BEST mulig lyd?[HeadPho og Lyd kort]

Hakonnn

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Sennheiser Momentum som jeg er svært fornøyd med og ble i tillegg anbefalt enten en DAC eller et lyd kort. Siden jeg bruker hodetelefonene stort sett bare på PC'n så falt valget på et lyd kort.

Lyd kortet jeg valgte er Asus Xonar Essence STX siden det hadde gode reviews og jeg fikk det litt billigere.

Spørsmålet er nå da, hvordan setter jeg opp/konfigurere hodetelefonene og lyd kortet for best mulig lyd? Hvilke outputs skal jeg bruke og hva skal innstillingene stå på?

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyd er subjektivt, det er bare du som vet hva du synes er best. De mest audiofile vil nok at du skal fjerne alle enhancemests siden dette farger lyden, men dette er opp til deg. Regner med at 3.5mm jack på lydkortet er bra nok. Har ikke lydkort selv (gikk for seperat DAC/Amp istedenfor) så vet ikke hvilke utganger du har engang. Men har stort sett ingenting å si.

Eksperimenter!

Lenke til kommentar

Lyd er subjektivt, det er bare du som vet hva du synes er best. De mest audiofile vil nok at du skal fjerne alle enhancemests siden dette farger lyden, men dette er opp til deg. Regner med at 3.5mm jack på lydkortet er bra nok. Har ikke lydkort selv (gikk for seperat DAC/Amp istedenfor) så vet ikke hvilke utganger du har engang. Men har stort sett ingenting å si.

Eksperimenter!

Lyd kortet har ikke 3.5mm. Må bruke RCA -> Jack adapter som følger med.

Lenke til kommentar

Jamen da har du svaret på det iallefall :)

Viser seg at RCA er til høyttalere mens det jeg må bruke til hodetelefonene er "Headphones out". Der plugges inn en 6.5mm Jack.

Fortsatt usikker på hva jeg skal bruke av innstillinger da. Synes ikke lyden ble forbedret SÅ mye.. Kortet koster tross alt 1500,- ?

Lenke til kommentar

Nei du sier noe der, hovedkort har fått mye bedre lyd opp igjennom årene. Så det forundrer meg ikke. Ble selv overrasket når jeg kjøpte min FiiO E10, har ikke byttet siden jeg kjøpte det. Flowing on the placebo~

Endret av nerikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...