Gå til innhold

Catalyst 3.8


Boralis

Anbefalte innlegg

Må si at jeg er ganske skuffet. Game profile funksjonen virker ikke slik jeg hadde håpet på, med at instillingene blir knyttet opp til .exe filer. Profilene kunne i det minste ha hvert tilgjenglig fra ATI tab'en i taskbaren.

SMARTSHADER effects er kanskje underholdene for en kort periode, men det er helt unyttig IMO.

Med det nye 3D tab'en i kontroll panelet er det bare blitt mer tungvint å endre instillinger som AF og FSAA.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likte de nye driverene veldig bra!

tux racer fungerer nå. før så texturene helt fucka ut med snø på , mens nå ser det nydlig ut.

Gaming profilene er bra men det skulle vært en enklere måte å skifte profiler. Håper de endrer på dette til 3.9.

Stå på ATI.

lastet ned driverene 2 min på 9!

Lenke til kommentar

Ka i helsiken? Eg installerte XP pro på nytt igjen (xp pro med sp1 innebygd) Og lastet da ned cat 3.8 og installerte også DX 9.0b og via drivere. Altså alt det som trengs å installeres. Jaja installerte 3dmark03 og skulle kjøre test men det bare kræsjer. VPU recorder kommer og forteller meg at det er noe som er klikket. Har også prøvd å spille GTA VC men den klikker den og. Ka i helsiken skal eg gjøre? Er det disse møkka 3.8 driverne som lager kvalme? Hadde 3.7 før på den gamle xp'n. :evil::evil:

 

Noen som kan hjelpe meg her eller må eg lage egen tråd?

 

:grumpy:

Lenke til kommentar
Ka i helsiken? Eg installerte XP pro på nytt igjen (xp pro med sp1 innebygd) Og lastet da ned cat 3.8 og installerte også DX 9.0b og via drivere. Altså alt det som trengs å installeres. Jaja installerte 3dmark03 og skulle kjøre test men det bare kræsjer. VPU recorder kommer og forteller meg at det er noe som er klikket. Har også prøvd å spille GTA VC men den klikker den og. Ka i helsiken skal eg gjøre? Er det disse møkka 3.8 driverne som lager kvalme? Hadde 3.7 før på den gamle xp'n.  :evil:  :evil:  

 

Noen som kan hjelpe meg her eller må eg lage egen tråd?  

 

:grumpy:

 

Har du gjort noen som helst slags "modifikasjoner" på kortet (overklokking/softmod/voltmod osv..)?

Lenke til kommentar

Steike! Jeg får også masse problemer med 3.8.

Men det er bare i 3d mark da. Den har fryst ca. 5 ganger nå.

Og nå siste gangen fikk jeg også en slik VPU recover dings :evil: .

 

Har klokket ned mellom hver gang også. Og det kjørte jo glatt med samme innstillinger og 3.7.

Lenke til kommentar
har lest på rage3d at CM 3.8 skal være sinnsykt buggy, virker ikke som mange er fornøyd...    :grumpy:

 

Har lest gjennom de relevante forumtrådene på Rage3D, og inntrykket mitt er at det er altfor mange whinere som står bak innleggene. Problemet var vel at ATI hadde lovet folk "gull og grønne skoger" med Cat 3.8, og mange ble skuffet av det ferdige resultatet. Tross alt er det med Cat 3.9 det igjen skal legges vekt på bugfixer og ytelsesforbedringer.

 

Har selv ikke fått prøvd Cat 3.8 enda, men skal få tak i dem i løpet av denne dagen. Muligens jeg vil prøve Omegacorner sin versjon av disse. Personlig gleder jeg meg til å prøve et FPS-spill med SMARTSHADER-effekten "ASCII Green" på, som vil gi et "Matrix-look"

Lenke til kommentar

funker som bare det... borsett fra at på BF1942 blir all grafikk til en eneste stor suppe hvis jeg går ut fra spillet og til hovedmenyen på spillet! Rareste jeg har vært borti. Kan spille det i flere timer uten problem, men trykker jeg på ESC blir alt til en stor grøtete suppe! Noen som kan teste BF1942 med nye catalyst og se hva som skjer hos dere?

Lenke til kommentar
har lest på rage3d at CM 3.8 skal være sinnsykt buggy, virker ikke som mange er fornøyd...    :grumpy:

 

Tross alt er det med Cat 3.9 det igjen skal legges vekt på bugfixer og ytelsesforbedringer.

 

 

Trodde disse tingene ble lagt vekt på hver gang. Hva ble isåfall lagt vekt på i 3.8 hvis ikke disse tingene?

Lenke til kommentar
har lest på rage3d at CM 3.8 skal være sinnsykt buggy, virker ikke som mange er fornøyd...    :grumpy:

 

Tross alt er det med Cat 3.9 det igjen skal legges vekt på bugfixer og ytelsesforbedringer.

 

 

Trodde disse tingene ble lagt vekt på hver gang. Hva ble isåfall lagt vekt på i 3.8 hvis ikke disse tingene?

 

Har du lest ATI sin offisielle presentasjon av driverne? Cat 3.8 er så å si en ren feature-release, der det er lagt mer vekt på nye funksjoner (VPU restart, Smartshader, felles oppsettsvindu for D3D/OGL, oppdatert Hydravision/MMC/RW mm.)

 

Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg i denne tråden, whiner folk fordi de er blitt altfor vant med at en ny driver MÅ inneholde ytelsesforbedringer. Det ser ut som at folk ikke setter pris på innovasjon.

 

Til slutt, husk at en driver ALDRI blir feilfri, uansett om det er snakk om ATI eller NVIDIA. Dette skyldes i all hovedsak PC-plattformen, det er et svare strev for enhver driverprodusent å holde seg oppdatert på all den hardwaren+bakgrunnsprogrammene som fins der ute idag...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...