Gå til innhold

NX7000: Batterikapasitet

Anbefalte innlegg

Har kjørt en lignende thread før, men jeg fikk ikke noe skikkelig svar - så jeg kjører den igjen.

Jeg har en HP/Compaq NX7000 bærbar pc.

HP.no lover en batterikapasitet på "minst 5.5 timer på standard batteri".

Jeg oppnår ca 4-4.5 timer på Max Battery og laveste skjermstyrke.

Spørsmålet er da om det er noen her som har nærmet seg 5-5.5 timer? I såfall, hva er hemmeligheten?

Jeg har tenkt å ringe HP om dette, men har ikke kommet til det enda - setter uansett pris på feedback.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Remaining battery, slik det opplyses av winxp er helt feil.

Den starter gjerne på 2.50, uansett om den ikke brukes.

Når du sier uten å bruke den, mener du da med skjermen slått av? Jeg tviler sterkt på at min klarer _minst_ 5.5 time med skjerm på selv om jeg ikke gjør neo.

Lenke til kommentar

Skjønner problemet.

Det er mulig at PCen "spinner" i Desktop-modus. Hvis batteri-indikatoren på NXen ikke står som Laptop-modus, bør du forsøke det.

Du går ned på batterivisnings-ikonet og høyreklikker på Modus (eller tilsvarende). Forøvrig tviler jeg på at den greier særlig over 4 timer.

Det er leit, men ofte når bærbare blir uttestet, viser Batterymark standby-timing. Det vil si at programmet overvåker maskineriets stillstand. Men som regel utføres selvsagt en mengde operasjoner.

Lenke til kommentar

Hvis ulike kombinasjoner ikke viser et resultat som du er fornøyd med. Og gitt at HPQ-forhandleren oppgir "opptil 5,5t batterilevetid", mens du bare når 4t, har du absolutt en grunn til å oppsøke forhandleren.

Som regel er det faktafeil fra fabrikanten, altså de som skriver og tester den tekniske spesifikasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...