Gå til innhold

H100i spørsmål (Tubing og temps)


brukar2341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å gå etter idle temp er nyttesløst så kjør i gang en load-test. For alt vi vet så har du mer som kjører i bakrunnen, eller at CPUen ikkebklokker seg så mye ned osv. (Mye som kan spille en stor rolle)

 

Load er derfor en bedre sjekk.

Trodde jeg hadde skrevet det tidligere ;) Under Load var CPU rundt 60, mens H100i 31-35 ;)

Lenke til kommentar

 

Å gå etter idle temp er nyttesløst så kjør i gang en load-test. For alt vi vet så har du mer som kjører i bakrunnen, eller at CPUen ikkebklokker seg så mye ned osv. (Mye som kan spille en stor rolle)

 

Load er derfor en bedre sjekk.

Trodde jeg hadde skrevet det tidligere ;) Under Load var CPU rundt 60, mens H100i 31-35 ;)

 

60 grader er konge det ;)

Lenke til kommentar

 

 

Å gå etter idle temp er nyttesløst så kjør i gang en load-test. For alt vi vet så har du mer som kjører i bakrunnen, eller at CPUen ikkebklokker seg så mye ned osv. (Mye som kan spille en stor rolle)

 

Load er derfor en bedre sjekk.

Trodde jeg hadde skrevet det tidligere ;) Under Load var CPU rundt 60, mens H100i 31-35 ;)

 

60 grader er konge det ;)

 

Er du seriøs? :p Den er ikke overklokket engang, jeg skulle gjerne likt å hatt den nermere 4.0Ghz, men tørr ikke engang gjette hva tempen kommer til å bli da..

Lenke til kommentar

 

 

Å gå etter idle temp er nyttesløst så kjør i gang en load-test. For alt vi vet så har du mer som kjører i bakrunnen, eller at CPUen ikkebklokker seg så mye ned osv. (Mye som kan spille en stor rolle)

 

Load er derfor en bedre sjekk.

Trodde jeg hadde skrevet det tidligere ;) Under Load var CPU rundt 60, mens H100i 31-35 ;)

 

60 grader er konge det ;)

 

Ja, ser det nå. Må ha hoppet over posten i det jeg skummet gjennom.

 

Tja, ikke særlig rå ytelse det. 30 grader på Rads er jo greit, så det er ikke luftflyten eller vifter som er problemet.

Kan ofte komme av ikke optimalt påført kjølepasta/dårlig kjølepasta, eller bare montering som på et elelr annet vis ikek er optimal.

 

Hva slags spenning har CPUen valg seg (vil jo variere en del fra prosessor til prosessor) under last (bruk f.eks CPU-Z)

Nå er prosessoren er også kjent for å ha svært dårlig pasta mellom varmesprederen og selve kjernen som ikke hjelper problematikken overhode.

Lenke til kommentar

Haha. At du kaller H-serien fra Corsair for vannkjøling. What a joke. Ubrukelige kjølere er det også. Oppnådde bedre temperaturer med min DH-14 fra Noctua enn det noen av de produktene fra H-serien har klart. Har erfaringer med både H60 og H100i, skal du gå for vannkjøling så går du for custom. Var skeptisk i begynnelsen, men har aldri angret siden!

Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar

Haha. At du kaller H-serien fra Corsair for vannkjøling. What a joke. Ubrukelige kjølere er det også. Oppnådde bedre temperaturer med min DH-14 fra Noctua enn det noen av de produktene fra H-serien har klart. Har erfaringer med både H60 og H100i, skal du gå for vannkjøling så går du for custom. Var skeptisk i begynnelsen, men har aldri angret siden!

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svare, men selfølgelig er Costum bedre, men så er det jo noen som ikke har tid og penger til det, og bare vil ha noe som kjapt å gale fungerer :) Det er nok mange tilfeller H100i er bedre enn Noctua DH-14 også, men jeg skjønner noenlunde hva du mener..

Lenke til kommentar

i7920 OC 3,6 med H70 gir meg 60 grader
Core 2 Quad OC 3,0 med NorthQ Siberian Tiger II gir meg 60 grader

Har fått lavere temperaturer da jeg gikk over til vannkjøling. Men det største plusset er redusert støynivå. Vet at mange mener det er feil og kunne sikkert tjent noen grader på det, men alle mine vifter på radiatorene står å suger luft ut av kabinettet. hovedårsaken til dette at mitt kabinett ikke har støvfilter på de plassene det er naturlig å ha radiatorene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva jeg burde gjøre akkurat nå, det virker jo egentlig som alt er som det skal.. Jeg tenker jeg bestiller en ny kjølepasta(noen tips) og gjør det på nytt.

 

Har også fått forslag på å "Delid" CPU (IHS removal) for det skal visstnok gi bedre temperaturer, men dette virker litt skummelt ut, som sagt, jeg vil ikke ende opp med å ødelegge noe :p

Lenke til kommentar

Fikk svar av en på LinusTechTips forums, og han sa at det sannsynligvis var kjølepastaen som kom med H100i. Den skal visstnok trenge at CPU har en temp på ca 90 grader i 5 minutter for at den skal smelte skikkelig.. Han sa jeg bare skulle kjøpe nye kjølepasta, så ville sannsynligvis problemet fikse seg! :D

 

Bestiller Noctua NT-H1 :)

Lenke til kommentar

Fikk svar av en på LinusTechTips forums, og han sa at det sannsynligvis var kjølepastaen som kom med H100i. Den skal visstnok trenge at CPU har en temp på ca 90 grader i 5 minutter for at den skal smelte skikkelig.. Han sa jeg bare skulle kjøpe nye kjølepasta, så ville sannsynligvis problemet fikse seg! :D

 

Bestiller Noctua NT-H1 :)

bestill sånn"rensesett" også i samme slengen :)

Lenke til kommentar

 

Fikk svar av en på LinusTechTips forums, og han sa at det sannsynligvis var kjølepastaen som kom med H100i. Den skal visstnok trenge at CPU har en temp på ca 90 grader i 5 minutter for at den skal smelte skikkelig.. Han sa jeg bare skulle kjøpe nye kjølepasta, så ville sannsynligvis problemet fikse seg! :D

 

Bestiller Noctua NT-H1 :)

bestill sånn"rensesett" også i samme slengen :)

Link? :)

Lenke til kommentar

 

 

Fikk svar av en på LinusTechTips forums, og han sa at det sannsynligvis var kjølepastaen som kom med H100i. Den skal visstnok trenge at CPU har en temp på ca 90 grader i 5 minutter for at den skal smelte skikkelig.. Han sa jeg bare skulle kjøpe nye kjølepasta, så ville sannsynligvis problemet fikse seg! :D

 

Bestiller Noctua NT-H1 :)

bestill sånn"rensesett" også i samme slengen :)

Link? :)

 

med mindre du har noe å rense med da ;)

 

 

http://www.komplett.no/akasa-tim-kit/611388

 

det er visst kjølepasta inkludert

 

eller denne

 

http://www.dustinhome.no/product/5010097262/arctic-silver-arcticlean-kit/

Endret av TheGaame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...