Gå til innhold

H100i spørsmål (Tubing og temps)

brukar2341

Anbefalte innlegg

Hallo, Jeg bygget meg ny pc igår, og innstalerte Vannkjøling for første gang. H100i som nevnt. Kabinettet mitt er Bitfenix prodigy, som er ganske lite, da jeg innstalerte H100i fant jeg ingen annen måte en å "twiste" tubene litt, for det er alt for lange.. Temperaturene er nå 40 Grader idle på uoverklokket prossessor, og jeg har tenkt å overklokke den, vet enda ikke hva den er under load, for har ikke hat tid til å spille, er det noe som er galt her?

Som du ser på bilde er h100i montert i toppen, H100i har en temp på ca 26 Grader. Det er litt trangt i kabinettet så fikk ikke så bra bilde :p Hovedkort ligger vannrett om dere ikke klarer å se det..

post-263251-0-45185600-1390472949_thumb.jpg

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo, Jeg bygget meg ny pc igår, og innstalerte Vannkjøling for første gang. H100i som nevnt. Kabinettet mitt er Bitfenix prodigy, som er ganske lite, da jeg innstalerte H100i fant jeg ingen annen måte en å "twiste" tubene litt, for det er alt for lange.. Temperaturene er nå 40 Grader idle på uoverklokket prossessor, og jeg har tenkt å overklokke den, vet enda ikke hva den er under load, for har ikke hat tid til å spille, er det noe som er galt her?

Som du ser på bilde er h100i montert i toppen, H100i har en temp på ca 26 Grader. Det er litt trangt i kabinettet så fikk ikke så bra bilde :p Hovedkort ligger vannrett om dere ikke klarer å se det..

hvor er bildet du snakker om :)

40 grader idle er for mye- når prosessoren ikke er overklokket- selv med overklokk er det for mye

Lenke til kommentar

40 grader idle er for mye- når prosessoren ikke er overklokket- selv med overklokk er det for mye

Du gikk inn i tråden før jeg husket å poste det. Hva bør jeg gjøre nå da, jeg vil ikke skru opp viftene heller, for da må jeg sitte med hørselsvern..

Lenke til kommentar

Du gikk inn i tråden før jeg husket å poste det. Hva bør jeg gjøre nå da, jeg vil ikke skru opp viftene heller, for da må jeg sitte med hørselsvern..

1 spørsmål- suger viftene luft inn? eller drar dem varmluft fra kabinettet ut gjennom radiatorern?

2- har du montert kjøleren riktig?

eg har Corsair 100(eldre modell) har pumpen og viftene på laveste instillinger, overklokket i7 3770k til 4,5 ghz - idle temp 25-30

Da står corsair h100 i toppen, med viftene ovenfor radiatoren, og drar "kald luft" gjennom radiator og inn i kabinettet

Edit: hehe ja kjenner til hørselvern problematikken når viftene er i høygir xD

Endret av TheGaame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 spørsmål- suger viftene luft inn? eller drar dem varmluft fra kabinettet ut gjennom radiatorern?

2- har du montert kjøleren riktig?

eg har Corsair 100(eldre modell) har pumpen og viftene på laveste instillinger, overklokket i7 3770k til 4,5 ghz - idle temp 25-30

Da står corsair h100 i toppen, med viftene ovenfor radiatoren, og drar "kald luft" gjennom radiator og inn i kabinettet

Er ganske sikker på at kjøleren er montert riktig ja, når det gjelder montering, er radiatoren øverst, og viftene under som trekker luft gjennom radiatoren. Jeg stusset litt på dette selv når jeg så noen gjorde det sånn som dette, men fant ikke helt ut hvordan jeg kunne montere viftene øverst

Lenke til kommentar

Fant dette bildet

prodigy_airflow.jpg

Kan jo prøve å gjøre det samme, men jeg får ikke til å montere radiatoren den veien for det er ikke hull til det i toppen. Kan eventuelt bare hive min gamle Cooler Master 212 inn også. Hva sier du?

Lenke til kommentar

Fant dette bildet

prodigy_airflow.jpg

Kan jo prøve å gjøre det samme, men jeg får ikke til å montere radiatoren den veien for det er ikke hull til det i toppen. Kan eventuelt bare hive min gamle Cooler Master 212 inn også. Hva sier du?

dette klarer du enkelt :)

steg 1) du tar av viftene og radiatoren

steg2) du tar viftene oppå radiatoren, og tar skruene (di lange som monterer viftene til radiatoren) og trer dem fra topppen av kabinettet og inni kabinettet.

så er det bare å skru fast :) det er meget enkelt :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

:/ har et lite problem her, går ikke ann å montere radiatoren grunnet at tubene blir blokket av en bred 230mm vifte som står i fronten...

Hvis jeg monterer den andre vei igjen, vil det blir enda mer krøll en del allerede er :/

EDIT:sånn vil det da bli

post-263251-0-11219700-1390476382_thumb.jpg

post-263251-0-96616900-1390476647_thumb.jpg

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

det funker vel fint når du har det slik som på andre bildet?

Så det går helt fint at kablene tubene vrenger seg slik? det er ingen spesielt klem på tuben uansett..

uten en "knekk" i 1 av tubene- så går det heilt fint :)

fordelen med flexible slanger ;D

ta en temp test nå da, idle og under load :) bruk prime95 til stresstest

Endret av TheGaame
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det funker vel fint når du har det slik som på andre bildet?

Så det går helt fint at kablene tubene vrenger seg slik? det er ingen spesielt klem på tuben uansett..

uten en "knekk" i 1 av tubene- så går det heilt fint :)

fordelen med flexible slanger ;D

ta en temp test nå da, idle og under load :) bruk prime95 til stresstest

Dette er mildt sagt umuligt for 1 person :p klikker mongo snart..

Lenke til kommentar

yep xD :rofl::wallbash::realmad:

Fikk det til, men temperaturene er enda det samme ser det ut som..

Og under stress er den 54 grader etter Corsair Link Vannkjøling greiene.. Det gjør 0(!)Grader forskjell om jeg skrur opp viftene på radiatoren fra 500(quiet) til 2000(performance)

EDIT:Kan jo ha noe med å si at prossessoren er 1,5 år gammelt, men 50 Grader er jo nesten like mye som jeg hadde med Cooler Master 212...

Merker også at H100i Er dobbelt så kald som prossessor, H100i er nå 30, mens CPU 60, dette er etter en halvtime med stress test.. (dårlig kjølepasta eller connection mellom CPU og H100i?)

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

hmm. merkelige greier!. kan vær dårlig kjølepasta :/

Brukte den som følgte med på h100i, den var rimelig tynn.. En annen venn av meg sa at stock viftene på radiatoren var dritt, men det stemmer vell ikke?

Det står på nettet kjølepastaen er god..

Endret av Sundvallen
Lenke til kommentar

hmm. merkelige greier!. kan vær dårlig kjølepasta :/

Brukte den som følgte med på h100i, den var rimelig tynn.. En annen venn av meg sa at stock viftene på radiatoren var dritt, men det stemmer vell ikke?

Det står på nettet kjølepastaen er god..

eg har "orginal" kjølepasta på min corsair h100- den funker fint

viftenesom kommer med, er gode -flytter mye luft, men er ikke di "stilleste" man kan få tak i for å si det slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...