Gå til innhold

BF4 kræsjer ved "Loading map"

Anbefalte innlegg

Spilte BF4 uten problemer i desember. Nå kræsjer spillet hver eneste gang.

Først må jeg prøve å komme forbi en feil under "Connecting to server" i battlelog. Etter mange forsøk får jeg kontakt og BF4 starter opp som normalt. Men hver gang programmet kommer til "Loading map" kræsjer det.

Jeg har oppgradert til Windows 8.1 og lurer på om dette er en del av problemet. Jeg har også formartert pc og installert windows 8.1 på nytt med nøyaktig samme problem. Alt ble lagt inn fra scratch, nyeste nvidia driver, alle oppdateringer, lastet ned BF4 fra Origin på nytt.

Får følgende melding:

DirectX Error
Directx function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG
("The application's device failed due to badly formed ocmmands sent by the application.
This is an design-time issue that should be investigated and fixed.").
GPU: "NVIDIA Geforce GTX 760", Driver: 33193

Har googlet men ikke funnet noen løsning.

Ingen problemer med andre spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter også med å komme inn i spill fra tid til annen. Ikke på samme måte, men du kan jo prøve hva jeg gjør for at det skal funke.

- Logg ut og inn av Origin.

- Reparer installasjon av spill.

- Prøv en annen nettleser/restart nettleseren.

:)

Lenke til kommentar

Ingenting er overklokket. Kjører i7-4770 intel prosessor på et asus hovedkort med 8 gb minne av et eller annet mainstream merke.

Testet å logge ut og inn av origin, reparerte spillet med null feil og det kræsjer fortsatt fra annen nettleser. Internet Explorer vil ikke tillate bf4 å starte i det hele tatt fordi den ikke kan ta imot battlelog plugin.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd iherdig restarting siden dette var såpass konstant. Kan prøve mer imorgen.

Mitt første problem er igrunn at veldig ofte når jeg joiner server så stopper det opp ved "connecting". Etter flere minutter så endres det til "error could not connect..." og ved å prøve gjentatte ganger så kommer jeg til neste steg. Men da har det så langt bare resultert i kræsj på steget "loading map".

Spillet fungerte uten problemer i fjor med win 7 og 8. Jeg tror problemene oppstod ved formatering og installering av win 8.1.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...