St0nescar Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Hei, jeg har i oppgave å lage et filter for banning av Arrays, for-loop og if-statements hvor banneordene blir byttet ut med andre ord. noen som har forslag til fremgangsmåte? koder? Endret 12. februar 2014 av Latias Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hva har du prøvd? Har du i det hele tatt forsøkt å begynne på oppgaven? Hva mener du med koder? Lenke til kommentar
St0nescar Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) jeg har selvfølgelig prøvd.. men sliter med forståelsen.. Har laget 2 textarea boxser med orginal og ny tekst + knapp som fører teksten over. problemet er at jeg ikke helt skjønner hvordan jeg skal lage en array med gamle og nye ord. Endret 12. februar 2014 av Latias Lenke til kommentar
Karl Skapeland Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Tror du bør gi oss noe kode,før vi kan komme med forslag. Lenke til kommentar
St0nescar Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) <!DOCTYPE html><html> <body> <p>Test5</p> <textarea cols="80" rows="20" id="origtekst"> jævlig vansklig. </textarea> <textarea cols="80" rows="20" id="nybox"> </textarea> <button onclick="myFunction()">Filterer banneord</button> <script> function myFunction() { var str=document.getElementById("origtekst").value; var tekst = "Jævlig" var words = ("veldig") for (var i =0; i<words.length;itt){ if (words [0 ==a]){ words = "u" + words + "</u>"; } document.write (words); document.getElementById("nybox").value=n; } </script> </body> </html> mulig jeg er helt på jordet men men hadde vært veldig takknemlig for litt forklaring : ) Endret 12. februar 2014 av Latias Lenke til kommentar
Patton Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Java != Javascript. I dette forumet går det bare i Java. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Flytter tråden til rett kategori. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå