V. Haugen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Electronic Arts (EA) slutter å gi ut spill til Nintendo Wii U.– Vi lager ikke spill for barn Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Helt fair holdning det, men det er synd om barn etterhvert ikke skal ha noe alternativ og da ender opp med de spillene som er beregnet for voksne. 1 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Nei for all del ikke lag spill for barn. Høres ut som en elendig idé. Ingen voksne kjøper spill til barna lenger, men bare til seg selv. 5 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Nei for all del ikke lag spill for barn. Høres ut som en elendig idé. Ingen voksne kjøper spill til barna lenger, men bare til seg selv. Mange folk kjøper gulost også, betyr ikke at det er noen god ide for EA å sikte seg inn mot det markedet. AtW 5 Lenke til kommentar
RadJostein Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Nintendo lager ikke "for barn" heller. De lager spill for folk fra 5-99 år. EA går for menn fra 18-30. Litt forskjell 5 Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Overraskende å høre en så fiendtlig og generaliserende fra et så stort firma Uansett, hvorfor er Nintendo sin hardware forbeholdt barnespill? Det er vel overvekten av familievennlige spill som gjør at Nintendo har fått den posisjonen. De har liksom ikke byttet ut kontrollene med en tåtesmokk eller ei skrangle. Det hadde gitt mer mening om de hadde sagt: "Wii U selger dårlig og vi anser det som et tapsprosjekt å lage ports for denne maskinen". Det hadde jo vært fair enough. 5 Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Viktig å merke seg at dette ikke er en uttalelse fra selve selskapet, men en anonym kilde. 2 Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Noen ting som kan være verdt å reflektere over: 1. Selv om de ikke lager spill til barn, er det fortsatt ingen grunn til å ikke gi ut spillene på Wii U. Wii U er ikke eksklusivt rettet mot barn. 2. Om ingen fokuserer på et spillmarked rettet mot barn kan det kanskje være å skyte seg selv litt i foten. Det å fokusere på barn vil nok gjøre dem mer mottagelige når de blir voksne. 3. Gode spill er gode spill uansett om det er rettet mot barn eller ikke. Svært mange av mine favorittspill har nokså lav aldersgrense. Og tror ikke jeg kan komme på mange favoritter fra EA. Endret 23. januar 2014 av Tamarin 2 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Har dere lest utsagnet? Ingen har sagt hardwaren begrenset seg til barn, eller noe om hva Wii U var rettet mot. Utsagnet var at Wii U BLE en plattform for barn. AtW 2 Lenke til kommentar
Tyranisaur Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Har dere lest utsagnet? Ingen har sagt hardwaren begrenset seg til barn, eller noe om hva Wii U var rettet mot. Utsagnet var at Wii U BLE en plattform for barn. AtW Folk er ikke enige om kilden i det utsagnet. Jeg vil påstå at utgivere som velger å ikke gi spillene sine på en plattform fordi målgruppen for plattformen ikke inneholder målgruppen for spillene, er med på å sørge for akkurat dette. De er ikke alene om dette, men er samtidig med på å underbygge sitt eget argument, samtidig finnes det andre grunner til å ikke gi ut spill på en plattform. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Har dere lest utsagnet? Ingen har sagt hardwaren begrenset seg til barn, eller noe om hva Wii U var rettet mot. Utsagnet var at Wii U BLE en plattform for barn. AtW Folk er ikke enige om kilden i det utsagnet. Jeg vil påstå at utgivere som velger å ikke gi spillene sine på en plattform fordi målgruppen for plattformen ikke inneholder målgruppen for spillene, er med på å sørge for akkurat dette. De er ikke alene om dette, men er samtidig med på å underbygge sitt eget argument, samtidig finnes det andre grunner til å ikke gi ut spill på en plattform. Da får de si det da, ikke kritisere kilden for ting som kilden ikke da. AtW Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Spiller jo liten rolle om Nintendo har definert målgruppen sin som 0-99år når markedet faktisk ender opp med å se på det som barnespill. Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, det er helt sikkert på grunn av dette og ikke på grunn av at de ikke fikk lov til å putte Origin inn i spillene deres i Nintendo Wii U versjonene. 4 Lenke til kommentar
ChuckBoris Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Litt flåsete av kilden å generalisere såpass mye som å kalle Nintendospill for barnespill. Her er derimot en interessant artikkel som jeg tror kaster en del lys over grunnen til at Nintendo sliter som de gjør med Wii U: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-secret-developers-wii-u-the-inside-story Lenke til kommentar
InCiDeZ Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Fint Da slipper jeg slurvete utgivelser på Wii U ihvertfall EA kan brenne! 5 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ser foreløpig ut som Nintendo kommer til å brenne en god stund før EA.. 2 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 En ting er sikkert, har brent meg flere ganger på kjøp fra EA enn Nintendo. Sim City og generelt hele Origin makkverket. Har trolig over hundre timer i BF4 og sikkert like lang tid der jeg prøver å få spille men ikke fått det til for en eller annen uforklarlig grunn.... Slik det ser ut i dag så fikser de én feil i Bf4 og legger inn 2 nye. Tror ikke jeg har vært borti en utgiver som har levert like mange problemer som EA. Håper de ender med å brenne ned Origin og bruker f.eks Steam isteden. 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hadde nå like mye piss med Steam i starten også. Origin har fungert rimelig bra for meg det siste året hvertfall. Er forøvrig ikke EA som fikser eller legger inn feil i BF4 , men svenske Dice. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Er det Dice som dytter ut et uferdig spill sier du? 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Er forøvrig ikke EA som fikser eller legger inn feil i BF4 , men svenske Dice. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg