Ovidia2 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 M A D O N N A Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hei, Ovidia2. Et spennende og gjennomarbeidet portrett, med et litt mystisk og uutgrunnelig uttrykk, som blir forsterket av at modellen holder hodet litt ned og at øynene er nesten lukket. Lyssettingen på kroppen, rosen og sjalet er virkelig flott, men jeg tror jeg "heller mot" at skyggene i ansiktet er litt "harde", - noe som nok bidrar til at madonnaen ser litt sliten ut. Men det kan hende at du ønsket å få fram akkurat dette ... . Men uansett, Tove, - det er et flott, severdig bilde ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Hei, Ovidia2. Et spennende og gjennomarbeidet portrett, med et litt mystisk og uutgrunnelig uttrykk, som blir forsterket av at modellen holder hodet litt ned og at øynene er nesten lukket. Lyssettingen på kroppen, rosen og sjalet er virkelig flott, men jeg tror jeg "heller mot" at skyggene i ansiktet er litt "harde", - noe som nok bidrar til at madonnaen ser litt sliten ut. Men det kan hende at du ønsket å få fram akkurat dette ... . Men uansett, Tove, - det er et flott, severdig bilde ! Vennlig hilsen Albert. Takk for at du sier din mening Albert! Fint å høre hvordan andre oppfatter bildet...jeg ville ha stemning ..ikke et fullt opplyst ansikte..det var min tanke.. Hilsen Tove Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hei igjen, Tove. Jeg sitter med ansiktet vendt mot vinduet når jeg "er på" PC'en, og når det ikke er fullt dagslys, blir jeg lett lurt av kontrastforholdene på skjermen. På den korte tiden som er gått siden jeg skrev min første kommentar, er dagslyset noe sterkere, og jeg ser nå at skyggene i ansiktet på bildet ditt er langt mer balansert enn jeg ga uttrykk for ! Portrettet ditt er, - i likhet med en rekke av dine øvrige bilder, av høy klasse, og jeg beklager at jeg ga en noe forhastet og uriktig kritikk ! Vennlig hilsen Albert. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Hei igjen, Tove. Jeg sitter med ansiktet vendt mot vinduet når jeg "er på" PC'en, og når det ikke er fullt dagslys, blir jeg lett lurt av kontrastforholdene på skjermen. På den korte tiden som er gått siden jeg skrev min første kommentar, er dagslyset noe sterkere, og jeg ser nå at skyggene i ansiktet på bildet ditt er langt mer balansert enn jeg ga uttrykk for ! Portrettet ditt er, - i likhet med en rekke av dine øvrige bilder, av høy klasse, og jeg beklager at jeg ga en noe forhastet og uriktig kritikk ! Vennlig hilsen Albert. Tusen takk Albert...satte pris på at du tok deg tid og så på det flere ganger..alle kan jo se litt feil..spørs på skjerm og lys som du sa. Og alle har jo også rett stil sin mening om bildet, men jeg måtte si hva jeg selv mente også... legger masse tid i mine bilder.. og vil få frem en spesiell stemning som er viktig for meg.. Vennlig hilsen Tove Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Et aldeles nydelig portrett. Komposisjonen er helt perfekt. Jeg hadde sikkert vært fristet til å beskjære slik at åpningen mellom skulder og høyre bildekant forsvant men det gjør seg meget bra og gir fin luft i blikkretningen. Ellers skulle jeg jo gjerne ha visst hvordan du jobber med lys/skygger i etterbehandlingen (ref muskelmannen). Men noen hemmeligheter må man kanskje ha for å lage sitt personlige uttrykk Du er en stor kunstner Tove og jeg ser godt at du har bakgrunn som bildende kunstner med andre teknikker. Hilsen Olav 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Et aldeles nydelig portrett. Komposisjonen er helt perfekt. Jeg hadde sikkert vært fristet til å beskjære slik at åpningen mellom skulder og høyre bildekant forsvant men det gjør seg meget bra og gir fin luft i blikkretningen. Ellers skulle jeg jo gjerne ha visst hvordan du jobber med lys/skygger i etterbehandlingen (ref muskelmannen). Men noen hemmeligheter må man kanskje ha for å lage sitt personlige uttrykk Du er en stor kunstner Tove og jeg ser godt at du har bakgrunn som bildende kunstner med andre teknikker. Hilsen Olav Tusen takk Olav ..så hyggelig du likte det og takk for ditt synspunkt om beskjæringsmulighet.. kan sikkert bli bra det også tenker jeg... skal prøve.. Vennlig hilsen Tove Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg liker det første. Gjør seg med litt "luft" og åpning 1 Lenke til kommentar
nutini Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Min mening er at det gjør seg med litt luft på høyre side. Dette er bra utført arbeid i mine øyne. 1 Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Tusen takk for tilbakemeldingene fra dere Olav og nutini Fint å høre deres synspunkter!! Hilsen Tove Lenke til kommentar
Anne Sofie Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Fint portrett med fint lys. Fin stemning i bildet. Er ikke så god på kritikk men prøver å lære meg det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg