Gå til innhold

Hybel i Trondheim (tips?)

igxx

Anbefalte innlegg

Hallo, skal flytte til Trondheim neste år for å ta data ingeniør på HIST, men så var det hybel, er det noen som har noen tips?

Har sett på Moholt, men har hørt det er ganske dårlig der, noen tenker rundt det?

Bor per dags dato meget godt, og har ikke kjempe lyst til å ha det dårlig når jeg er "hjemme"

EDIT:

Har sett litt på disse: http://www.boligtorget.no/sit/housing/compare/1,59,2,22,36,

Endret av igxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1500546

Finnes en egen tråd for hybel i Trondheim. :)

Av de mest populære og fine har jeg inntrykket av at det er Berg, Nedre Singsakerslette og kanskje Bloksberg. Men husk at disse er vanskelige å få plass i.

Ville også tatt en titt på Lerkendal. Helt ny studentby (første del stod ferdig i August, og andre del har innflytting i morra). Bor her selv, riktignok i parleilighet.

Moholt og Steinan er et stykke utenfor byen, og om du er glad i byliv må du enten belage deg på en lang gåtur eller taxi for å komme deg hjem på natta. :)

EDIT:

Teknobyen er også ganske ny, og sentral, men har en litt sær kjøkkenløsning..

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Småhusene på Steinan gir mye plass for pengene, men standarden er litt varierende. Og så er det laaaangt unna sentrum. Moholt er også veldig billig, og det bor mange utenlandske studenter der (noe som ikke trenger være negativt, men Moholt er nok studentbyenes ghetto). Merk at en del av kjellerne på Moholt brukes til festligheter på kveldstid.

Nedre singsaker og nye Berg har ganske mange hybler, så det bør gå sånn relativt greit å få hybel der om man søker tidlig, selv om det er lettere ved Moholt og Steinan. Bloksberg er veldig sentrumsnær og hyblene der gir mye for pengene - men som ny student kan du bare glemme det. Ventelistene på hyblene der sies å være på rundt et år, men hybelleilighetene er nok noe lettere å få siden de koster en del. Teknobyen har, som nevnt over, en spesiell kjøkkenløsning (rundt hundre studenter deler kjøkken) som neppe passer alle.

Sånn ellers så har det vel kommet en ny studentby i nærheten av Lerkendal stadion (Lerkendal studentby). Det er også relativt sentrumsnært.

Lenke til kommentar

Okey, sitter med følgende alternativer:

Hybel på Nedre Berg

Hybel på Nedre Singsakerslette

Hybel på Magnus den Hodesgt 2

Hybel Berg Studentby

Hybelleilighet på Berg

Så lurer jeg på hva hovedforskjellen er, og hvilken som kan være smarte å velge

Og til slutt lurer jeg på hvordan man vet hvilken av hyblene man på f.eks på Berg man får, fordi jeg ønsker ikke å ha f.eks 6 stykker på samme kjøkken. 3 personer er greit, men ikke 6, så er det mulig å få sikre seg for å ikke få de med 6?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...