V. Haugen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ny dings gjør det mulig for foreldre å spionere på barnas kjørevaner.Slik tar du guttungen i å råkjøre Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Kan vel gjøre det så enkelt som å sitte på med "guttungen" også. Selv pleide jeg iallefall å underbevisst noe for fort. Altså ville det ikke endret seg om noen satt på. Men mulig noen kjører fort fordi det er gøy også, kanskje de dette er ment for. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Og hvorfor ikke bare la mobilen ligge i bilen med GPS på, eller enda lettere, kjøpe en GPS-enhet som logger tur og tidspunkt. Da finner du også ut om ungen har kjørt et sted du ikke liker. Ja, om du først ikke stoler på ungen overhode, og skal overvåke såpass, så kan man vel likegodt ta den helt ut... 1 Lenke til kommentar
Pernicious Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 jadda, kjøre inn sånne dingser gradvis og valgfritt, så blir det etterhvert litt mer aksept for det, helt til det bare er et lite skritt for å gjøre det påbudt, og de rapporterer til alt som er av myndigher og større kjeder i næringslivet. Meget godt initiativ for å etterhvert kontrollere og detaljstyre befolkningens liv. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Gradvis? Ser da ut som de kjører på i høylys dag allerede: http://www.dinside.no/926593/kommer-aarsavgift-etter-bruk Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvorfor ikke bare kjøpe en OBDII-logger? De finnes allerede og jeg tror du kan få de ganske rimelige. 1 Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ja, dersom man ønsker å nå det absolutte lavmål som forelder, burde man definitivt anskaffe en slik. 1 Lenke til kommentar
DaFreak Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Er du over 18 så har foreldrene, i min mening, ingenting med hvordan du kjører, det er noe annet hvis personen låner foreldrene sin bil. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 mye greie funksjoner på en slik, men å spionere på sine egne barn blir feil i mine øyne, spessielt da dem er 18+ (siden dem kjører bil) Regner med denne krever eget SIM kort også? Lenke til kommentar
Jetfighter Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Kult system i grunn, men jeg går ikke med på at modern og fadern skal dytte inn en dings i obd2 kontakta. Hender jeg plugger inn min bluetooth obd2 enhet og kobler opp mot tablet'n som står i dashbordet, og der har jeg alle instrumenter som bilen ikke har(girkassetemp, moment, hk, motortemp, prosent spinn osv. osv.) EDIT: Er ikke den dingsen bare en helt vanlig OBD2->bluetooth enhet? De har da finnes på ebay i årevis. Den sender all status til telefon og alt vises i en app på telefonen. Endret 24. januar 2014 av Jetfighter Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Trenger man relativt ny bil for den fancy status-greia? Lenke til kommentar
Dingy Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Dette er bare tull å finansiere...!!Det finnes allerede, og har eksistert lenge!Jeg har selv montert både i min bil og kjerringa sin.Det er en OBDII plugg, koster rundt hundrelappen på e-bay og fungerer mot en haug av app'er, både på iphone og android (android er best, apple har ikke sluppet gjennom så mange enda).Jeg har full oversikt over hele bilen, men logging og alt annet. Så denne finansiering/kickstarter greia bringer INGENTING nytt til markedet. PS: De fungerer med alle biler som har OBDII, for BMW vil det si tilbake til ca. 1998 og de fleste andre merker har det fra 2000 og utover. Så i beste fall så er dette finansiering av en ny APP til allerede eksisterende HW... Endret 24. januar 2014 av Dingy Lenke til kommentar
Spaceman20 Skrevet 31. januar 2014 Del Skrevet 31. januar 2014 Trenger man relativt ny bil for den fancy status-greia? Ser ut som OBDii-plugg og OBDii har vert standard i alle biler etter 1996, men det er bare i teorien og ikke alle har samme innformasjon gjennom kontakten (forskjellige verdier som kan leses). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg