Gå til innhold

Mobilt bredbånd til ipad/iphone og pc, bruker data uten aktivitet

Anbefalte innlegg

Hei. Har skaffet meg en liten miniruter med mobilt bredbånd fra telenor med 10gb (dobbelt de 3 første mnd) og legger merke til at enhetene mine bruker data selv når jeg ikke gjør noe på de. Den største synderen på iphone og ipad var vel iCloud synkronisering når jeg er koblet til wifi, så skrudde av dette. Men de vruker fortsatt litt data bare de er koblet til ruteren, det er snakko m 1-3mb per minutt ca, så dette blir jo en del over tid. Så må passe på at jeg slår av wifi når jeg ikke bruker de.

Er det noen mulighet for å finne ut hva som trekker datakapasitet?

Er også koblet til en PC med win8, og denne trekker også noe data når den er koblet til. Værst i starten når jeg nettopp har slått på pcen, da er det gjerne 10-15 mb i løpet av kort tid.

Prøver å finne ut hva som bruker data når jeg ikke bruker enhetene mine selv.

Det værste var med iphonen min før jeg anskaffet mbb, da slukte den 4gb(!) på en dag når jeg ikke brukte telefonen, og fikk en sur regning på 399kr utenom fast prisen på abon.

Veldig irriterende.. Noen som kan hjelpe?

Mvh en som vil ha mobildataen sin i fred å ikke la det løpe fritt vilt! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

Høres ut som om du har en app som ligger i bakgrunnen og bruker nett. Har hørt om flere som har fått ekstra regning pga NRK appen. Har du noen slike apper som ligger i bakgrunnen? Har prøvd å slå av telefonen for å så slå den på igjen, og se om den fortsetter å bruke nettet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...