ORLY? Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Hva med XE1 + dobbeltzoom tilbudet til FotoVideo? Ganske rimelig med 8k(? husker ikke eksakt pris) for XE1 + normalzoom og telezoom av god kvalitet. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Så tilbudet, men frister egentlig ikke med en telezoom. Lenke til kommentar
Jagge Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 (endret) Hva med XE1 + dobbeltzoom tilbudet til FotoVideo? Ganske rimelig med 8k(? husker ikke eksakt pris) for XE1 + normalzoom og telezoom av god kvalitet. Det pleier å være lurt økonomisk sett å kjøpe en utgående modell, og kanskje heller f.eks legge litt mer penger i glass. XE-1 var et godt kamera for ett år siden, og er ikke blitt noe dårligere. Ser vi bare et år fram i tid kommer det garantert nye modeller, som igjen blir enda bedre enn XE-2. På en annen side - det siste og nye på markedet frister jo, med de forbedringene det gir. XE-2 har fått en mye kjappere prosessor og en oppgradert bildebrikke, for å nevne noe. Merkbare forbedringer altså for mange, så spørs det hva det betyr for deg. Med XE-1 kan du for samme summen legge litt mer penger f.eks i Fuji sine fine objektiver, og den vil ta supre bilder. Endret 26. februar 2014 av Jagge Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Om Fuji er aktuelt er det gjerne et triks å ta en titt på bruktmarkedet for tiden. X-T1 har nettopp kommet i norske butikker, og det er en del som oppgraderer fra X-Pro1/X-E1/X-E2 til dette (meg selv inkludert). Da blir det ofte en del av de gamle kameraene på foto.no/finn.no. Men, det skal være sagt, X-E1+dobbelzoom-kittet til 7500kr er ikke en dårlig pris, og det burde gå greit å selge unna et eller begge objektivene for å finansiere noe av fastoptikken til Fuji. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Hvis jeg får solgt utstyret mitt nå går jeg nok for X-E1 med dobbelzoom. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Sitter ennå med Fujifilm X-E2 og det er intet mindre enn et fantastisk kamera. Jeg har faktisk begynt å bruke mobilkameraet en del også, så fotograferingen for min del har faktisk blitt morsommere og det er mindre fokus på flott utstyr og praten rundt dette. Det ser dere sikkert også på min noe synkende deltagelse i fotodelen her inne, hehe. Mobilkameraet blir dog brukt mest som et supplement til X-E2 hvor Hipstamatic bildene fra iPhone kun skal "sprite" opp stemningen litt i fotoalbumet med "kule" effekter. Faktisk litt artig og bildene bli helt greie i dagslys. men så klart langt fra X-E2, men det skulle bare mangle. 5D'en har jeg ikke savnet en eneste dag etter at jeg solge den sammens med all optikken. Jeg trodde jeg skulel sitte igjen med en følelse av og ikke ha utstyr nok til å ta de flotteste bildene, men sannheten er at det har blitt artigere og jeg tar fler bilder enn noen gang Nå er jeg klar for MC tur til sommeren og X-E2 og mobilkameraet skal være med på HELE turen Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Sitter ennå med Fujifilm X-E2 ... ... Ennå? Klart du gjør, du har jo nettopp kjøpt det. Dessuten var ikke X-T1 lansert enda når du ruslet fornøyd uta av butikken, så du hadde ikke det valget. For min del er jeg glad for å få det valget, så til sommeren...da blir det nok en X-T1... Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Sitter ennå med Fujifilm X-E2 ... ... Ennå? Klart du gjør, du har jo nettopp kjøpt det. Dessuten var ikke X-T1 lansert enda når du ruslet fornøyd uta av butikken, så du hadde ikke det valget. For min del er jeg glad for å få det valget, så til sommeren...da blir det nok en X-T1... Du kjenenr meg dårlig tror jeg Så lenge jeg har eid en ting mer enn to uker så betyr dette at jeg er meget fornøyd. Jeg er nemmelig kjapt ute med å selge unna (som du sikkert har skjønt) Når det gjelder X-T1 så var jeg vel viten om dette når jeg kjøpte X-E2 og det er helt sikkert et rått kamera, men det hadde ikke gitt meg bedre bilder enn det jeg har i dag uansett. Dessuten så blir det nok for stort og jeg trenger egentlig ikke noe systemkamera lenger. Joda, det er jo et systemkamera jeg har i dag også, men et ganske lite ett. Dessuten så kommer jeg aldri til å bruke mer enn KIT-zoomen. Når man skal på Norgestur med motorsykkel så er det viktig at man pakker lett for å si det sån Men jeg sier det igjen... Mobilen har jeg faktisk tatt i bruk og synes faktisk det er litt smågøy også. Altså som supplement til X-E2 Lenke til kommentar
greenman Skrevet 27. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2014 Fikk tilbud av fotovideo på X-E1, 18-55 og 35mm til 8500,- Har mer lyst på 35mm enn 50-230mm Får håpe at noen kjøper utstyret mitt snart Lenke til kommentar
greenman Skrevet 3. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2014 X-E1 har gått ned til 6500,- hos JP Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Sitter ennå med Fujifilm X-E2 ... ... Du kjenenr meg dårlig tror jeg Når det gjelder X-T1 så var jeg vel viten om dette når jeg kjøpte X-E2 og det er helt sikkert et rått kamera, men det hadde ikke gitt meg bedre bilder enn det jeg har i dag uansett. Dessuten så blir det nok for stort og jeg trenger egentlig ikke noe systemkamera lenger. Joda, det er jo et systemkamera jeg har i dag også, men et ganske lite ett. Dessuten så kommer jeg aldri til å bruke mer enn KIT-zoomen. Når man skal på Norgestur med motorsykkel så er det viktig at man pakker lett for å si det sån Men jeg sier det igjen... Mobilen har jeg faktisk tatt i bruk og synes faktisk det er litt smågøy også. Altså som supplement til X-E2 X-T1 er veldig lite. Mindre enn X-Pro1. På størrelse med X-E1/X-E2 vil jeg tro. Jeg var redd det ble for lite for meg da jeg synes x-pro1 var perfekt, men har vendt meg til den lille størrelsen på X-T1 nå. Fantastisk kamera! Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 (endret) X-T1 er veldig lite. Mindre enn X-Pro1. På størrelse med X-E1/X-E2 vil jeg tro. Jeg var redd det ble for lite for meg da jeg synes x-pro1 var perfekt, men har vendt meg til den lille størrelsen på X-T1 nå. Fantastisk kamera! Ikke stor forskjell i størrelse mellom X-E2 og X-T1 iallefall: http://camerasize.com/compare/#493,520 PS! X-T1 frister noe alldeles forferdelig...... Endret 6. mars 2014 av smort1 Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 X-T1 er veldig lite. Mindre enn X-Pro1. På størrelse med X-E1/X-E2 vil jeg tro. Jeg var redd det ble for lite for meg da jeg synes x-pro1 var perfekt, men har vendt meg til den lille størrelsen på X-T1 nå. Fantastisk kamera! Ikke stor forskjell i størrelse mellom X-E2 og X-T1 iallefall: http://camerasize.com/compare/#493,520 PS! X-T1 frister noe alldeles forferdelig...... Hvis du ikke vil kvitte deg med litt penger så må du ikke titte inn i søkeren... Lenke til kommentar
greenman Skrevet 10. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2014 Da er X-E1 bestilt! Gleder meg som en liten unge Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 10. mars 2014 Del Skrevet 10. mars 2014 Dama har alltid brukt speilreflekskamera, men på tur så blir det rett og slett for klumpete, så på skiturer, fjellturer, ferier osv, så brukte hun et kompaktkamera fra steinalderen eller mobilen. Hun vurderte det samme som trådstarter, men endte i stedet på et "ekte" kompaktkamera, Sony RX100. Sony RX100 gir deg kjempebra bilder, men du får ikke byttet linse på det. Fordelen er at det er så å si ingen grunn til å ikke ta det med, som også var grunnen til at hun kjøpte det. Det blir tatt med der man vanligvis bare ville brukt mobilkameraet. Tror det er den duppedingsen hun har vært mest fornøyd med, rett og slett fordi det er så anvendelig. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 11. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2014 Noen som har kjøpt thumbs up grip og soft button som kan anbefale noe i kvalitet? Ser det ligger mye ymse på ebay. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 15. mars 2014 Del Skrevet 15. mars 2014 Jeg har selv også solgt speilrefleksen(e) til fordel for Fuji X. Slo til på dobbeltzoom-tilbudet med X-E1 og XF 18-55mm OIS + XC 50-230mm OIS. Sistnevnte må ses på som en bonus. Er nok ikke et objektiv som vi bli mye brukt, men kjekt å ha. Det yter respektabelt. Har senere også kjøpt XF 35mm f/1.4 som jeg tror vil bli brukt aller mest. Gleder meg til å virkelig komme ut og fotografre mer nå som våren er i anmarsj. Det blir også en spennende overgang fra Canon DPP til Adobe Lightroom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå