Stabaek_fan Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Ja folkens hvor var dere da disse tingene hendte? 1. Heyseltragedien. 2. Berlinmuren falt. 3. Scandinavian Star brant. 4. Kong Olav døde. 5. 11 september 2001. 6. 22 juli 2011. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Ja folkens hvor var dere da disse tingene hendte? 1. Heyseltragedien. 2. Berlinmuren falt. 3. Scandinavian Star brant. 4. Kong Olav døde. 5. 11 september 2001. 6. 22 juli 2011. 1. Satt hjemme og skulle se finalen, sterke scener for en 15 åring og se masse mennesker bli drept på direkten på TV. 2. I stua på folkehøyskolen jeg gikk, trodde knapt våre egne øyne den kvelden da vi så bildene på TV av jublende Øst Berlinere på muren. 3. Våknet av at klokkeradioen meldte om at en bilferje stod i full fyr i Skagerak. 4. Var hjemme så egentlig på en film, skulle bare bryte av så foreldrene mine fikk sett kveldsnytt før jeg så siste rest av filmen. Ble kjapt andre ting å tenke på en film da de meldte at Kong Olav var død. 5. Satt på buss hjem fra jobb, da Ole Torp meldte om fly nr 2 på direkten på radio. 6. Satt hjemme og så på Tour de France, hørte smellet men trodde det var torden, intill Pasche og Kaggestad snakket om en stor eksplosjon i Oslo sentrum. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Er ikke dette en kopi av en gammel tråd? Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Er ikke dette en kopi av en gammel tråd? Undskyld du har rett, jeg som ikke fulgte med. Lenke til kommentar
Ursidae Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja folkens hvor var dere da disse tingene hendte? 1. Heyseltragedien. 2. Berlinmuren falt. 3. Scandinavian Star brant. 4. Kong Olav døde. 5. 11 september 2001. 6. 22 juli 2011. 1 var ikke født 2 var ikke født her heller 3 jeg var... nope, ikke født 4 jeg var 4 så jeg aner ikke. 5 jeg sov... våknet og så at ALLE nettavisene var dekket av katastrofen 6 samme svar som 5 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Ja folkens hvor var dere da disse tingene hendte? 1. Heyseltragedien. 2. Berlinmuren falt. 3. Scandinavian Star brant. 4. Kong Olav døde. 5. 11 september 2001. 6. 22 juli 2011. 1. I Bryssel og kunne følge tragedien på Belgisk tv. Kampen fortsatte mens tv viste plakater der de ba alt Politi møte på jobb. 2. Aner ikke. 3. I Dar-es-Salaam, Tanzania. 4. Hjemme. 5. På jobb. 6. MacDonalds v/Grorud togstasjon. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 1. Altfor filosofisk å tenke på. 2. Svømte rundt og koste meg i min fars pung. 3. Nøt livets late dager i min mors fostersekk. 4. Krabbet rundt på et eller annet gulv eller noe. 5. På skolen. Kom hjem til nyhetsbildene som viste angrepet, men brydde meg ikke så mye, jeg var tross alt bare ti år. 6. I førstegangstjenesten. Skulle hjem på perm den kvelden, siste jeg hørte før jeg tok nattoget var at en bombe hadde eksplodert og at det var skyting på Utøya, neste morgen våknet jeg til nyheten om at 90 stykker hadde dødd (de nedjusterte tallet senere) og flagg på halv stang overalt. Det var ganske surrealistisk. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 De første fem vet jeg ikke, men jeg satt og runka på rommet mitt da bomben smalt. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 1: Ikke født. 2: Husker ikke. 3: Husker ikke. 4: Husker ikke. 5. Hjemme hos en kompis og spilte dataspill. Faren hans ringte og ba oss skru på TV-en. Så fly nummer to styrte inn i bygningen live på CNN. 6: Lå og sov. Da jeg våknet fortalte romkameraten min meg at det hadde vært terror i byen. Jeg bodde bare noen hundre meter fra bomben, men våknet ikke av smellet. Lenke til kommentar
TitanPixels Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 1: Ikke født.2: Ikke født.3: Ikke født. 4: Ikke født.5. Husker ikke.6: Fisketur med pappa. Bor i Arendal, og vi så sykehushelikopteret kjøre mot Oslo i full fart. Da vi kom hjem var skuddene på Utøya i gang. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Ja folkens hvor var dere da disse tingene hendte? 1. Heyseltragedien. 2. Berlinmuren falt. 3. Scandinavian Star brant. 4. Kong Olav døde. 5. 11 september 2001. 6. 22 juli 2011. 1. Jeg var bare 1 år, så jeg krabbet nok bare på gulvet. 2. Var sikkert på førskolen. 3. Samme 4. Var nok på skolen, husker jeg var ute å tente lys senere på dagen. 5. Var i en norsk time på videregående. 6. Var på jobben og hørte smellet. Var meget uhyggelig å reise hjem den dagen. Endret 25. januar 2014 av Uderzo Lenke til kommentar
MysilBergsprekken92 Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 1. Ikke født. 2. Fortsatt ikke født. 3. Enda ikke kommet til verden. 4. Fortsatt ikke komet til verden. 5. Satt hjemme og så på TV. Filmen jeg så på ble avbrutt pga en live nyhetssending. 6. Satt å grillet hos en venninne da vi fikk en telefon fra Utøya. De to jeg kjente kom fra det med livet i behold Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 1. Hva i granskauen er Heyseltragedien? 2. Ikke født. 3. Hva er Scandinavian Star? 4. Når skjedde dette da? 5. Pent plassert foran TVen. 6. På danskebåten, før den forlot Oslo. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 1. Ikke født 2. Mest sansynlig sovende hjemme i barnesenga 3. Ingen anelse 4. Husker ikke hvor jeg var da han døde, men husker vi besøkte slottet noen dager senere. Erindrer såvidt at jeg så det på TV. 5. På vei hjem fra skolen. Pappa så på CNN og bare sekunder etter jeg satt med ned for å se på så kræsjet det andre flyet på direkten. 6. Skulle reise til sørlandet på kombinert hyttetur/utdrikningslag. De fleste fikk med seg bomben på nyhetene, og mens vi satt i bilen tikket det inn meldinger om skytingen. Lenke til kommentar
Lovegame Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 5. Var hjemme alene og skrudde på tv`en på morgenen, var nyheter på Alt av kanaler. 6. Når bomben traff var jeg på Esso og spiste burger, stod på nyhetene om en mulig gasslekkasje i Oslo. Senere på dagen var jeg på fest.. Lenke til kommentar
Stabaek_fan Skrevet 29. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2014 (endret) 1. Hva i granskauen er Heyseltragedien? 2. Ikke født. 3. Hva er Scandinavian Star? 4. Når skjedde dette da? 5. Pent plassert foran TVen. 6. På danskebåten, før den forlot Oslo. 1. I forkant av finalen i SerievinnerCupen i 1985(Forgjengeren til dagens Champions League). Stormet Liverpoolsupportere over provisoriske barikader på Heysel stadion (I Brussel) og anngrep Juventussupportere. Resultatet 39 drept hvorav 38 italienere. 3. Ferje som gikk i trafikk mellom Oslo og Fredrikshavn tok fyr i Skagerak og over 150 mennesker døde. 4. Rundt midnatt en januarkveld i 1991. Endret 29. januar 2014 av Stabaek_fan 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 1. I forkant av finalen i SerievinnerCupen i 1985(Forgjengeren til dagens Champions League). Stormet Liverpoolsupportere over provisoriske barikader på Heysel stadion (I Brussel) og anngrep Juventussupportere. Resultatet 39 drept hvorav 38 italienere. 3. Ferje som gikk i trafikk mellom Oslo og Fredrikshavn tok fyr i Skagerak og over 150 mennesker døde. 4. Rundt midnatt en januarkveld i 1991. Merker jeg kommer til å sove dårlig i natt, ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå