Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Dell inspiron 17 med intel/amd 8870m byttbar grafikk - grusom spillytelse

Anbefalte innlegg

Hei! Gikk nylig til innkjøp av denne laptopen med i7-4500u og radeon 8870m grafikk. Den sliter hardt i enkelte spill, som f.eks Skyrim hvor jeg ikke en gang kan spille på de laveste detaljer uten et helvete av lag. Dette på tross av at jeg har installert de siste driverne til 8870. Trodde kanskje det hadde noe å gjøre med prosessoren som kanskje er i det svakeste laget, men etter å ha søkt på nettet virker det som om den tåler en del gaming.

Mistenkte at det var problemer med switchable graphics, men det hjalp hverken å endre innstillingene slik at alle spill kjører på optimal ytelse, eller å endre innstillingene til hvert spill manuelt. Det står fremdeles på instillinger på de forskjellige spillene at de kjører på "Intel HD graphics family", men har fått beskjed om at dette ikke betyr noe, og at spill vil ta nytte av kraften til 8870m hvis jeg starter et spill mens strøminnstillingene står på high performance.

Er 4500u rett og slett for svak, eller kan dette ha andre årsaker? Hjelp mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Ser ut til at problemet var windows 8.1. Prøvde å kjøre spillet som admin og i kompabilitetsmodus til windows 7, og nå ser det bedre ut. Det er dog irriterende at "Intel HD graphics family" står oppgitt som GPU i samtlige spill, og problemene ser ut til å vedvare i andre spill. Skal prøve å kjøre andre spill på samme måten og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...