Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatisteksamen + vitnemål

Anbefalte innlegg

hei. Jeg skal ha en privatisteksamen i skriftlig for å erstatte en fag, og lurer på hvordan det blir med vitnemålet, siden det er siste året. Bytter karakterene automatisk, eller må jeg dra til skolen etter å ha fått vite eksamenkarakteren. Skal også reise rett etter skoleslutt, så det blir i så fall umulig å gå til skolen for å endre karakter. Siden det er obligatorisk med minst 2 skriftlige eksamener siste året, blir det ikke gjort på samme måte, at de automatisk blir ført opp på vitnemålet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. Jeg skal ha en privatisteksamen i skriftlig for å erstatte en fag, og lurer på hvordan det blir med vitnemålet, siden det er siste året. Bytter karakterene automatisk, eller må jeg dra til skolen etter å ha fått vite eksamenkarakteren. Skal også reise rett etter skoleslutt, så det blir i så fall umulig å gå til skolen for å endre karakter. Siden det er obligatorisk med minst 2 skriftlige eksamener siste året, blir det ikke gjort på samme måte, at de automatisk blir ført opp på vitnemålet?

På min skole ihvertfall må du til en eller annen i ledelsen og melde ifra (aner ikke hvem det var prat om, men du finner nok fram). Bedre å gå dit å spørre enn å ende opp med å ikke få karakteren på vitnemålet. Så må du nok ha med dokumentasjon elrno, men det får du nok på privatistweb elrno ;)

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så er privatistkarakterene tilgjengelige på vigo.no, så skolen har tilgang til disse. Oppmøte skal ikke være nødvendig, men kan hende dette varierer fra kommune til kommune.

Er jo bare å forhøre seg med rådgiver på skolen, så får du svar. Er nok bedre enn å stille spørsmål her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...