JH73 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Bruker å få mange gode råd her inne så jeg prøver igjen Jeg var nylig i en rettssak med en tidligere samboer som hevder at jeg har lånt 200.000 av henne. Jeg har ikke tenkt å gå så mye inn på selve saken for den bør være ganske så klar på akkurat dette punktet. Hun har ikke forsøkt å dokumentere dette på noen måte eller hatt inntekt under perioden vi bodde sammen til å låne meg penger, og ikke var det nødvendig. Men dette har blitt en stygg sak på andre måter gjennom at hun har anmeldt meg for å være truende, stjålet post osv for å stille sterkere i retten. Det jeg lurer på er om det er hensiktsmessig fra min side og legge inn en anmeldelse på dette? Hun brukte også en stefar som vitne som sa jeg skyldte henne flere hundre tusen. Jeg vet at en enkel etterforskning ville raskt oppklart dette, men jeg tviler på at politiet gjør noe som helst i slike saker... :-/ Blir feil at man skal bruke en rettsvesenet til forsøke å stjele penger Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det må jo undersøkes av noen, og bevisbyrden ligger vel strengt tatt på exsamboer. Det er ikke mulig å låne/bruke 200000kr uten at det ligger igjen spor. Ja, hvis man ikke hadde pengene i madrassen og lånte de ut til noen som bare brukte de svart da. 1 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Har det kommet til rettssak allerede, eller bare trusler om rettssak? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Har det kommet til rettssak allerede, eller bare trusler om rettssak? Han sier han nylig var i en. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg tenker på pengekravet - har hun saksøkt deg for å få disse pengene hun påstår du skylder henne, eller handler rettssaken om pengene? Eller handler rettssaken om noe annet, og hun bruker påstanden om at du skylder penger for å sverte deg (f.eks. i en barnefordelingssak)? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå