AnonymDiskusjon Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Er en jævlig kjip situasjon. Var å trente igår. Spilte futsal med noen kamerater. Hadde både mynter og lapper. Tenkte at det burde gå for denne gangen siden det ikke har skjedd med meg før. Mistenker 1 som har gjort det, siden det var han som var oftest på garderoben. Det er også han jeg kjenner minst. Det skulle ikke forundre meg om det var han.Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: a818d...c9f 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Det er omtrent ingenting du kan gjøre basert på en mistanke. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Passe bedre på verdigjenstander til neste gang. Du får ikke gjort noe med det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Beklager for at jeg forklarte vag. Grunnen til at jeg tror det er den personen er at det bare var lappene som ble stjålet. Mobiltelefon og myntene ble igjen. Anonymous poster hash: a818d...c9f Lenke til kommentar
The Credible Hulk Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvis du anklager noen uten bevis (og selv om han er skyldig) så risikerer du å miste vesentlig mer enn 500kr. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 En annen grunn som jeg kom på nå, var at det bare var jeg og han som hadde tinga våres i garderoben. Resten hadde det med seg inn på fotballbanen. Anonymous poster hash: a818d...c9f Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Kjipt og kjedelig. Men dessverre lite å gjøre. Du kan anmelde og kontakte forsikringsselskapet ditt. Du har sikkert reiseforsikring som dekker slikt. Men det kan være vanskelig å få pengene tilbake av de siden du ikke hadde låst inn pengene i skap eller lignende. Alternativt kan du kontakte denne karen og på en høflig og grei måte spørre om han vet noe om det. Kanskje han så noen som ikke burde ha vært der. Men jeg ville vært forsiktig med å anklage han kun fordi du ikke kjenner han og han hadde klær der han og. Endret 23. januar 2014 av OscarMike1 Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Det var bare 500 kr, herregud. Men skjønner det fort kan bli dyrt hvis du skal bruke masse tid på å erge deg over det og henge på forum for å syte over det. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 En lærepenge til 500,-. Ta med verdigjenstander til bana, så du kan holde oppsyn. Er ikke noe å sutre over og bruke energi på. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Dropp to pils neste gang du er på byen, så er de penga spart inn igjen. 4 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Dropp to pils neste gang du er på byen, så er de penga spart inn igjen. Du må sirkulere på helt feil utesteder, mine pils pleier å koste rundt 60, så 500 er minst 8 halvlitere. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Dersom du har en trener, kan du jo ta det opp med ham og be ham ta det opp i plenum. Hvis ikke ville jeg tatt det opp med hele laggruppa selv. Å anklage folk for stjeling kommer du neppe langt med. Ved å si ifra får du antakelig ikke pengene tilbake, men det er jo en liten mulighet for det. Uansett så vil det jo bli vanskelig å stjele fra laget ditt i framtida, fordi alle vil bli mer forsiktige. Hvor vanskelig er det for utenforstående å komme inn i garderoben deres? Da jeg var kid, hadde jeg kompiser som stjelte som ravner fra garderober. Endret 23. januar 2014 av Aiven Lenke til kommentar
liealot Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvis det er fysisk umulig at noen som helst andre kan ha vært inne i gardroben, og da mener jeg 100% og alle andre er enige om dette, så kan du konfrontere han. Regner ikke med at dette er tilfellet, ettersom de andre tok med seg tingene inn - sikkert en grunn til dette. Hvis ikke burde du ta det som en lærepenge, eventuelt spørre han om han ble frastjålet noe selv, siden du manglet 500kr etter fotballen, og han også hadde sine ting i gardroben. Lenke til kommentar
fnatten Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Se på det som straff for at du ikke passer på tingene dine. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Spørsmålet er om det var mulighet for andre å komme inn i garderoben. Neste gang får du legge ut en tusenlapp og henge opp en knagg: http://www.side2.no/aktuelt/article3730340.ece Og om du fester et fiskesnøre i seddelen og andre enden til en bøtte rødmaling på vippen kan du ta han "red handed". Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2014 Burde jeg anmelde det? Og konfrontere vedkommende på politistasjonen? Dette har plaget meg og det har skapt mye sinne hos meg. Er ikke redd for å konfrontere han. Anonymous poster hash: a818d...c9f Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Burde jeg anmelde det? Og konfrontere vedkommende på politistasjonen? Dette har plaget meg og det har skapt mye sinne hos meg. Er ikke redd for å konfrontere han. Anonymous poster hash: a818d...c9f Om du anmelder dette så vil du ikkje måtte konfrontere vedkommande. Sidan beløpet er såpass lavt så blir nok dette henlagt utan at politiet legg særlig med tid i å etterforske. Men dersom det blir snakk om å etterforske dette så blir dei som var tilstede i fyrste omgang kalt inn som vitner. Eg vil anbefale at du bruker samme innfallsvinkel, altså at du behandler vedkommande som eit vitne som kanskje kan ha sett noke i garderoben. Om du spør om han er tyven så får du berre eit nei som svar. Spør du han som eit vitne så kanskje du får nokon nye opplysninger. Nå begynder det å bli ei stund sidan dette skjedde, så det kan være vanskelig å få folk til å huske så godt kva dei gjorde for snart ei veke sidan. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 (endret) Legg saken død og ta det som en lærepenge om å passe bedre på tinga dine. Ja, det er kjipt, men 500kr er ikke all verdens. Om du konfronterer han og kommer inn med holdnignen "DU har tatt pengene mine", så tviler jeg på dere finner noen løsning uansett. Det gjelder om han har tatt de eller ikke. EDIT: Og ja, The Avatar har et meget godt poeng. Om du anmelder så blir saken henlagt av Politiet uansett. De har (dessverre) ikke muligheten til å ta opp sånne fillesaker. Endret 27. januar 2014 av Knewt Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 28. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2014 Skal spille fotball i kveld, blir jeg sinna nok skal jeg konfrontere han. Det ligger i min natur. Anonymous poster hash: a818d...c9f Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvordan denne tråden har klart å bli så lang. Pengene er borte, du vet ikke hvem som har stjålet fra deg, og du har ingen vitner. Saken er død, pengene er borte, og det er din egen feil. La det ligge. Det er uansett bare småpenger. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå