Skrujernet Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei, har akkurat bygget meg ny pc men PCen har fryst seg noen ganger og i det siste har jeg fått neon bluescreens. Driver og leter på google etter hva som kan være galt, men kanksje noen her vet hva problemet er? Her er litt info om de to siste: crash dump file: C:\Windows\Minidump\012214-9187-01.dmpThis was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x14DCA0)Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x1205, 0x0, 0xFFFFE000015A4630)Error: BAD_POOL_CALLERfile path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exeproduct: Microsoft® Windows® Operating Systemcompany: Microsoft Corporationdescription: NT Kernel & System crash dump file: C:\Windows\memory.dmpThis was probably caused by the following module: netio.sys (NETIO!NetioCompleteCopyNetBufferListChain+0x1A7)Bugcheck code: 0xC2 (0x7, 0x1205, 0x0, 0xFFFFE000015A4630)Error: BAD_POOL_CALLERfile path: C:\Windows\system32\drivers\netio.sysproduct: Microsoft® Windows® Operating Systemcompany: Microsoft Corporationdescription: Network I/O Subsystem Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Sjekk om du kan få noe mer info fra WhoCrashedhttp://www.resplendence.com/whocrashed Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 var den infoen jeg fikk fra Whocrashed Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 ok - beklager.I lignende saker identifiseres 3.parts brannmur, 3.parts antivirus og nettverksdrivere som årsaken til problemet. I windows 8.1 mener jeg det holder med innebygd brannmur og antivirus, man trenger ikke 3.parts.Om det ikke er et stort problem, kan du jo prøve å avinstallere ev. slike du har inne og se hvordan det går..? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Du får poste alle dump filene for og få et bedre svar. WhoCrashed,bluescreenview...o.s.v holder ikke mål viss man vil ha et mer korrekt svar. Da er det som som alltid kun WinDbg satt opp med symbols som holder mål for debugging,sånn har det vært siden BSoD ble introdusert i 1992(Windows 3.1). Skal jeg tippe litt så sier ikke dump 1 noe uten videre debugging. "netio.sys" som er en Windows driver noe som betyr noe annet lagde den feilen. Det kan det være driver for nettverkskortet ditt,men kan være mye annet. Endret 24. januar 2014 av snippsat Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 25. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2014 Ok, skal få fikset det Jeg valgte å reinstallere windows 8.1, men PCen fryste seg fortsatt men nå uten bsod. Jeg endret litt på rammen i bios og det ser ut til at det har fikset problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå