ErlyBird Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei, jeg er en gutt på seksten som har søkt på sommerjobb på tusenfryd, skal på intervju i morgen. Jeg lurer på om andre har noe de vil komme med, evt. Lønn og arbeidsmiljø, og om det er en fin jobb generelt. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Mener å huske noen avisartikler omhandlende sommerjobb på tusenfryd for noen år siden. Utvilsomt en morsom jobb, men lønna var vel på grensen til ren utnyttelse av ungdom, med andre ord svært lav. Jeg vet ikke om dette er blitt noe bedre i de senere årene, men du får sikkert en antydning på intervju. 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Min første ordentlige jobb var vel på Tusenfryd. Jeg trivdes veldig godt den sesongen jeg jobbet der. Som Nik0 nevner så er nok lønnen lav. Når jeg jobbet fikk jeg absolutt minstelønn. Og etter endt sesong fikk jeg tilbud om å jobbe et år til med en lønnsøkning på et par kroner i timen. Noe jeg takket nei til. Men fordelen med å ha jobbet der et år er at du får en god uttalelse etter sesongen og de er veldig flinke på dokumentasjon sånn at du har noe til videre jobbing. Men lønna er som sagt lav. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Elendig lønn. Tipper du får 84 kr per time. Vil i alle fall lære deg at penger ikke vokser på trær. Lenke til kommentar
ErlyBird Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Har sett litt på nettet og angående lønna. Mener lønna ble et par kroner høyere etter at LO var der for et par år siden. Lenke til kommentar
mafsa Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Elendig lønn. Tipper du får 84 kr per time. Vil i alle fall lære deg at penger ikke vokser på trær. 84kr timen var da bra betalt. Jobbet for kongeparken når jeg var 16, og da var lønnen på 60kr. Lenke til kommentar
ErlyBird Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Enig. Som 16åring trur jeg man ikke kan forvente drømmelønna. Blir nok veldig fornøyd med 84+ i timen. Lenke til kommentar
Lackadaisical Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du får meget tvilsomt noe mer enn 84. Den var 78 kr/timen i 2011 tror jeg, og derav tenkte jeg at de hadde justert det litt opp. Ja, man kan ikke forvente drømmelønna, men den er fortsatt lav. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Hei, jeg er en gutt på seksten som har søkt på sommerjobb på tusenfryd, skal på intervju i morgen. Jeg lurer på om andre har noe de vil komme med, evt. Lønn og arbeidsmiljø, og om det er en fin jobb generelt. Kan også ta i betrakning at reise vil gå som utgiftskilde. Lenke til kommentar
LadyRock Skrevet 13. mars 2014 Del Skrevet 13. mars 2014 Jeg jobbet på tusenfryd en sommer tidlig på 2000 tallet, så mye kan ha endret seg siden den gang. Jeg var fylt 18 den sommeren jeg var der, husker at det ikke var særlig godt betalt, men husker ikke akkurat hva jeg hadde i lønn. Jeg trivdes ikke der, og det ble med den ene sommeren, fikk meg jobb på posten sommeren etter og hadde det veldig fint der :-). Men jeg vet om flere som syntes d var helt topp å jobbe på tusenfryd, så folk er forskjellig. Mange forskjellige avdelinger og sånn , så det er jo veldig forskjellige arbeidsoppgaver folk har. Husker det eneste man fikk ha med seg inn i parken som minnet om verden utenfor :-P var skoene og klokka. Alt annet måtte man låse inn i skapet i garderoben helt nedenfor parkområdet. Skulle man kjøpe noe så måtte man veksle inn penger til "tusenfryd" valuta . Og på vei ned i garderoben når man skulle hjem så kunne man risikere å bli tatt inn på kontroll og ransaket av en vakt..... Sommeren etter , på posten ble jeg behandlet som en ansvarlig voksen. Det følte jeg ikke at jeg ble på tusenfryd. Gi d en sjanse, så har du prøvd :-). Er ikke så greit å finne seg en sommerjobb når man er under 18. Da får du jo jobberfaring, og tjener litt penger :-). Er en fordel å kunne vise til når du senere søker både sommerjobb og annen jobb det at du har hatt jobb i skoleferien :-). Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 14. mars 2014 Del Skrevet 14. mars 2014 Jeg har ikke jobbet der selv, men som de andre har sagt, har jeg hørt at lønna er elendig fra flere hold. To venninner av meg jobbet der for 3 eller 4 år siden. Hun som var 17 fikk 72 kroner i timen mens hun som var 18 fikk rundt 10 - 12 kroner mer. Under opplæringa fikk de halvparten. Lønna har sikkert steget litt i takt med inflasjonen, som andre påpeker. Det hørtes heller ikke ut som en attraktiv jobb med tanke på at skiftene deres gjerne var så korte som 4 timer. Da er det i hvert fall dårlig betalt, da venninnene mine måtte bruke tid og nesten en hel timelønn på å reise én vei. Men det er så klart et mindre problem hvis du bor i nærheten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå