Gå til innhold

TV over Viasat parabol eller Altibox?

Anbefalte innlegg

Har idag TV via parabol fra Viasat, og internett VDSL fra Telenor. Pr. idag har det vært de eneste mulighetene. Men nå er det mulig at det blir Altibox her i skråningen.

Spørsmålet er enkelt: Er det noe som helst poeng i å velge TV på Altibox-linja istedet for parabolen? (Anta at jeg velger Altibox til internett i alle fall.) Er det noe som taler i mot? (Oppetid eller annet. Parabolen faller noen ganger ut i tett snøvær, men er ellers stabil, og nå er det jo ikke så mye snø i Bergen...)

Nå er det en priskomponent i denne kabalen. Den sier i første omgang at å velge TV over Altibox er dyrere enn over parabol. Men om vi holder det utenfor og ser på de tekniske sidene av det, hva sier folket?

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har Altibox levert fra Lyse energi.

Er fornøyd så langt de 7 årene jeg har hatt dette, men.

PVR dekoderen kan virke litt treg og gjerne henge litt når enn skal pause/spole.

Ellers er dekoderen ganske stabil og opplevd nedetid 1 gang tror jeg.

Det kan nevnes at boksen lager lite støy og.

Også er det denne filmleien som koster skjorta mener nå jeg. 49kr for vanlig dvd kvalitet og 59 for "HD" kvalitet.

Altibox har og andre funksjoner i portalen sin og, som Peis, webcam, akvarium og Altibox chill. Disse bruker jeg sjeldent da.

Selv vurderer jeg Viasat parabol pga prisen til altibox. Eneste er at jeg må montere en "stygg" tallerken på huset og trekke kabel inn i huset.

Jeg kan spare 100kr mnd på å velge viasat sin løsning med pvr dekoder ser jeg, så

Hva mener du er bra/dårlig med viasat?

Endret av Glennien
Lenke til kommentar

Jeg bestemte meg for å beholde Viasat, og bare bestille internett fra Altibox. Når jeg snakket med Viasat ga de meg 4 måneder gratis på noen som var langt billigere i utgangspunktet. (Dog med noe færre kanaler inkludert i grunnpakken.) Så det er mye penger å spare der.

Nettet derimot er gunstig med Altibox, i hvert fall her i Bergen, siden BKK har doblet hastigheten på grunnpakken (fra 25/25 til 50/50) uten å øke prisen. (Desverre har de ikke gjort det med de neste pakkene.)

Jeg har vel ikke mye negativt å si om Viasat. De har sine egne kanaler på noen områder, spesielt dokumentar, så noen populære kanaler får du ikke. (Discovery for eksempel.)

Mitt største ankepunkt er filmpakken, etter et år sa vi den bare opp fordi det var så sjelden vi så noen filmer. De har flere filmkanaler, men de samme filmene ruller og går i ukevis og månedvis, og det er mye B- og C-filmer, etter min mening. På "Film Classic" i kveld for eksempel går det slett ingen klassiker, men en gammel Dolph Lundgren-film. Noen bra filmer selvsagt, men har gjerne sett dem allerede andre steder før de dukker opp på Viasat.

Ser ikke så mye sport, så jeg har ikke noen formening om sportskanalene.

Og så har de en dyr kundestøtte. Hva det kostet ble jeg ikke klar over før jeg fikk telefonregningen etter å ha installert parabol på hytta. Men det har de kanskje til felles med flere i bransjen.

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...