Kikyet Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Skal på høyskole til høsten. Trenger en laptop jeg gidder å dra fram og tilbake, derfor er ikke svære 17 tommere intressant. Har 5000kr (helst mindre) å kjøpe laptop for. Hvilken får jeg mest for pengene for tiden. Er helt akterutseilt på hva som er bra for tiden. i.e mest minne, best prosessor (haswell) SSD best sjermkort. Kapasitet på HD er ikke så intressant, den kan byttes eller supleres med ekstern. Så hvor får jeg mest for pengene? Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei I denne prisklassen finnes det praktisk talt ikke noen pc-er med SSD. De fleste har i hvertfall meget dårlig ytelse. Ingen med Haswell. Men jeg fant denne, 239 kr over budsjettet ditt. Ellers kan jeg anbefale en av disse, som er de beste i prisklassen uten SSD: http://www.mpx.no/acer-aspire-e1-572g-156-hd/792017 http://www.mpx.no/lenovo-ideapad-s310-133-hd/797310 Du kan jo eventuelt bytte ut HDD-en med en SSD. Da kommer du litt over budsjettet ditt igjen. Kanskje noen av disse SSD-ene 64GB 120GB Vet ikke om du bryter garantien hvis du gjør dette. Det hadde i hvert fall er det litt kijpt. Noen som vet dette? Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Du bryter garanti med og bytte hardisk da leverandø r ikke vil erstatte dårlig montering. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Du får helt klart mest for pengene ved å vente til høsten med å kjøpe. Dersom du skal kjøpe nå, så er den foreslåtte Lenovo IdeaPad S310 med hybriddisk et godt valg. Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Må desverre kjøpe nå. Vil det gå greit å overføre OS til en ny HD da? Kan jo kjøpe den nå og bytte til SSD senere. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Må desverre kjøpe nå. Vil det gå greit å overføre OS til en ny HD da? Kan jo kjøpe den nå og bytte til SSD senere. Det er uproblematisk å overføre OS til ny SSD/HDD. Du trenger bare et eksternt kabinett til under 100-lappen. IdeaPad S310 er litt brysom å skifte disk på, da den ikke har egen luke til disken. Er du litt nevenyttig, så går det fint. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvis du klarer deg med i3 så har Acer en 15" med 128 GB SSD til 4500 elns. Lenke til kommentar
Kikyet Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Må desverre kjøpe nå. Vil det gå greit å overføre OS til en ny HD da? Kan jo kjøpe den nå og bytte til SSD senere. Det er uproblematisk å overføre OS til ny SSD/HDD. Du trenger bare et eksternt kabinett til under 100-lappen. IdeaPad S310 er litt brysom å skifte disk på, da den ikke har egen luke til disken. Er du litt nevenyttig, så går det fint. Man finner vel en video på Youtube som forklarer fremgangsmåten i detalj tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå