Veileder Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Hei, Hvilken telefon ville dere gått for av ovennevnte, og hvorfor? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 5S pga IOS og skjermstørrelse. Liker veldig godt at applikasjonene er tilpasset telefonen og skjermstørrelsen. Men har ikke prøvd Z1, så kan godt hende den er bedre på mange måter. Kommer vel an på hva man skal bruke den til. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 5S pga IOS og skjermstørrelse. Liker veldig godt at applikasjonene er tilpasset telefonen og skjermstørrelsen. Men har ikke prøvd Z1, så kan godt hende den er bedre på mange måter. Kommer vel an på hva man skal bruke den til. He he. Og jeg hadde valgt motsatt av samme grunn! Har aldri opplevd problemer med apper som ikke er tilpasset skjermstørrelse. Etter min mening er valget om du vil ha iOS eller Android. Dersom Z1 blir for stor, kan du velge z1 compact. Bonus er at z1 er vanntett. Ta en tur innom fysisk butikk og prøv begge. Uansett suverene telefoner Lenke til kommentar
Veileder Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Det var z1 compact jeg mente. Står i grunn på kameraet for hvilken telefon det blir. Er de nokså like, eller er ett av de overlegent det andre? Lenke til kommentar
blutut Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Kameraet på Z1 compact gir langt flere innstillingsmuligheter og den har en egen kameratast som jo er et stort pluss. Bildemessig gir Sony best resultat:http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Z1-vs-Apple-iPhone-5_id3442/page/3 . En annen ting som er viktig , for meg iallefall, er at Z1 c tar minnekort :-) er vanntett og ikke låser en til Apples økosystem :-) Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Gå for iPhone 5S. Gikk selv fra iphone 5 til Z1, og må si jeg savner ios og iphone etter en stund. Det er bare så mye mer robust og stabilt, både når det gjelder apps og generell internett bruk. Og før noe begynner å krangle, så bare gi opp, dette er bare mine personlige erfaringer. 2 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Det var z1 compact jeg mente. Står i grunn på kameraet for hvilken telefon det blir. Er de nokså like, eller er ett av de overlegent det andre? Her finner du en kameratest som sammenligner mange av de beste og mest aktuelle telefonene, inkludert Xperia Z1 (samme kamera i Z1 Compact) og iPhone 5s: http://www.phonearena.com/reviews/Camera-Comparison-Google-Nexus-5-vs-iPhone-5s-Sony-Xperia-Z1-Samsung-Galaxy-Note-3-Galaxy-S4-LG-G2-Nokia-Lumia-1020-HTC-One_id3500#7-Samsung-Galaxy-Note-3 Det er uansett ikke snakk om at ett av de er overlegent det andre, men du får bedømme bildekvaliteten selv. Her er også en smakebit på hva iPhone 5s kan gjøre i kyndige hender: http://www.ibtimes.com/apple-iphone-5s-features-new-camera-earns-praise-national-geographic-photographer-photos-1417908 Kameraet på Z1 compact gir langt flere innstillingsmuligheter og den har en egen kameratast som jo er et stort pluss. Bildemessig gir Sony best resultat:http://www.phonearena.com/reviews/Sony-Xperia-Z1-vs-Apple-iPhone-5_id3442/page/3 . En annen ting som er viktig , for meg iallefall, er at Z1 c tar minnekort :-) er vanntett og ikke låser en til Apples økosystem :-) Testen du linker til er med iPhone 5, ikke 5s, og de to har ikke samme bildebrikke og optikk... Endret 22. januar 2014 av Newton 1 Lenke til kommentar
blutut Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Min feil. Men når jeg sammenligner bildekvaliteten fra min datters iPhone 5s og min Z1 så kommer Z1 best ut :-) Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg har valgt å kjøpe Z1 Compact denne gangen. Fordi den har noen fordeler fremfor iPhone 5S. Den er vanntett, den er billigere, den har ikke iOS 7. Når iPhone hadde IOS 6 ville iPhone vært et klart førstevalg for meg, men IOS7 snudde helt opp ned på akkurat det. Lenke til kommentar
CompareKing Norge Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Jeg hadde iPhone før og prøvd både iOS og Android, men Sony Xperia er en lovende. Jeg har alltid se etter følgende: 1. Erfaring med telefonen: Dersom hatt den telefonen før definitivt vil det være lettere for meg å bestemme. 2. Prosessor: Sony Xperia er mye bedre 2.2 GHZ 3. RAM: Sony Xperia x2 av iPhone5s 4. Kamera: 20,7 megapiksler mot 8 megapiksler Tar fra ovennevnte kriterier, vil jeg definitivt gå til Xperia Z1 Lenke til kommentar
I am not a bird Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Det er flaut å si det, for jeg er stor Android - fan, men av disse to er det ikke så åpenbart at Iphonen er et dårlig alternativ. Jeg tror ikke jeg gidder å gå gjennom hele lista med software - fordeler med Android - for da hadde du aldri giddet å lese hele innlegget. Så, kamera. Z1 har jo definitivt flere megapiksler enn Iphonen - men når jeg ser på bildene fra phonearena -synes jeg Iphonen får et klarere bilde med bedre farger, p.g.a et bildebrikken klarer å oppfatte mer lys. Hvis du hadde zoomet langt inn, eller skulle hengt opp bildet på veggen - i stort format, så tror jeg nok at Z1 hadde fått et klarere bilde. Bilde 1 Z1 Bilde 1 5s Bilde 2 Z1 Bilde 2 5s Bilde 3 Z1 Bilde 3 5s Ca. uavgjort på kamera. Z1 vinner knapt på ytelse - 2GB Ram Det jeg synes er en stor fordel med Z1 er minnekortplass - viktig for deg som tydeligvis skal ta bilder - både for å ha mye plass, men også for å ta det ut, bytte - det er veldig bra for at du skal kunne holde deg opp to date med minne. Jeg har likt sony, men synes i det siste at de har blitt elt forferdelige på bezels, de har helt glemt å lage små telefoner. Selv ville jeg (som jeg gjør) vente på s5 - s5 active - da den forhåpentligvis er en god allround telefon og forhåpentligvis har minnekortplass. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå