Bytex Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Som dere ser av topic. Skjermen min er helt lydløs når jeg kjører i vanlig oppløsning, 1024x768/85Hz Men i 800x600/85Hz begynner den å pipe noe voldsomt etter noen få sekunder. Pipinga går bort hvis jeg trykker oppå skjermen, men kommer tilbake igjen etter noen sekunder. Hvis jeg skifter refreshrate til 75Hz stopper hylinga. Men da må jeg justere skjermvidde/bredde i menyen. Bare lurer på hva denne hylinga ved akkurat DEN oppløsninga og refreshraten kommer av. Noen som har peil på skjermer? Går det an å gjøre noe inni skjermen for å fikse det? En løs spole ellerno? Det er en gammal CRT-skjerm. Lenke til kommentar
andesam Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 gamle skjermer kan ofte begynne å pipe. Men du kan jo bare kjøre skjermen på 1024x78685hz... hvis ike du har et veldig stort behov for mindre oppløsning da... Lenke til kommentar
tuvmarke Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Jeg tipper det er en advarsel fra skjermen... DU HAR FOR DÅRLIG OPPLØSNING! - Jeg tipper lyden blir borte etter 10-15 minutter... dette er helt vanlig for både tv-skjermer og monitorer når de når en viss alder... Lenke til kommentar
corky Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Inni dataskjermer er det en del spoler. Disse vibrerer under bruk av skjermen, og kan da skape en pipelyd. Etter som du endrer oppløsming og frekvens vil vibreringen edre seg, derfor kan altså lyden forsvinne. Kjøp en plastikk/gummi spray, åpne skjermen og spray på alle spoler. La det tørke, og du vil ikke høre spolene meg. Har reparert en del TV'er med samme problem, dette funker. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har en 1 1/2 år gammel LG 19" som hyler i vei. Arrgh. Hodepine uten like etter en stund. Får teste dette med sprayen din corky. Noen sprayer å anbefale? (Slik at jeg ikke tar feil og kortslutter hele dritten ) Lenke til kommentar
corky Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kan ikke huske hva det heter, men det skal være en type gummi/plastikk spray. Hør deg rundt på butikker som kanskje kan selge noe slikt. (Biltema,Bilxtra,Clas Ohlson) Lenke til kommentar
fredde Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Kan ikke huske hva det heter, men det skal være en type gummi/plastikk spray. Hør deg rundt på butikker som kanskje kan selge noe slikt. (Biltema,Bilxtra,Clas Ohlson) Finn ut hva den heter da... Det finnes jo tusen gummi og plastikk sprayer :-( Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 http://www.biltema.no/products/product.asp...p?iItemId=19920 Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. oktober 2003 Del Skrevet 26. oktober 2003 og den funka som bare det også...Takker gutter :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå