Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Når jeg restarter pcen, så vil den ikke vise noe bilde!

Anbefalte innlegg

EDIT: skjer kun når jeg foretar kaldt boot, da må jeg restarte den 2 ganger for å få bilde

Hei bygde meg nettopp en pc

med følgende settings

CPU 4670k @ stock

z87 pro

xfx 750w strømforsyning

830series samsung 128 gb disk

XFX R9 280x

Pcen er koblet til en onkyo TX-NR616 receiver via hdmi , til en philips tv

så det som skjer, når jeg starter opp pcen så må jeg alltid trykke på reset knappen for at pcen skal vise bilde. Når jeg starter den første gang opp så kommer det bare tom skjerm, ingenting vises og input vises til ANALOG på tven, selvom det i teorien skal være Digital når den er koblet til hdmi ?

Kan det være problemer med receiveren? Jeg har slått av og på 100 ganger uten at det hjalp noe, alt er ok i instillingene.

Kan det hende at jeg må oppdatere biosen til nyeste? nå har jeg noe med 504 om jeg ikke husker feil.

så hva kan være greia med at pcen ikke vil vise bilde via hdmi, ( koblet til skjermkortet i hdmi inngangen) første gangen jeg slår på pcen, og viser kun bilde neste gang jeg slår den på.

Må jeg kanskje deaktivere integrert grafikkkort? Isåfall hvordan, håper på hjelp da dette er iriterende at man må trykke reset for å få opp noe bilde.

Takk for hjelpen!

Endret av Mr. D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en liten designfeil i receiveren. Jeg opplever av og til at bildesignalet ikke blir registrert av receiveren. Det er fordi jeg slår PC på før receiver.

Hvordan slår du på systemet? PC, så reciver?

Slår alltid på receiveren , tven også pcen og som sakt første gang ikke noe bilde, jeg får opp bilde av bios boot up, men når den er forbi den så er kun blankt skjerm. Da må jeg trykke på reset knappen og den booter opp normalt. :(

Lenke til kommentar

Høres ut som HDCP som krøller. Det er kopibeskyttelsen til HDMI, som skal forhindre at bildesignal skal ta en omvei via f.eks en harddiskopptager eller lignende.

HDCP er etter hva jeg har skjønt kryptert eller noe sånt, og dersom ikke koblingene mellom de HDCP-sertifiserte enhetene (skjermkort, reciever, tv) gjøres på riktig måte må pc restartes.

Prøv å oppdatere firmware på reciever og tv. Mest sannsynlig hjelper det

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Philips tven har allerede nyeste firmware, og sådan har receiveren også

skal teste med å koble direkte til skjermkorte, skal også prøve å koble til integrert grafikkort på z87 pro ;)

Vet dere hvordan jeg deaktivere integrert skjermkort?

Ver veldig rart, for da jeg slår den på første gang så kommer ASUS logoen opp og jeg kan komme inn på bios etter det, men windows loader ikke, og jeg må trykke på reset knappen og starte på nytt forså få bilde, for å få windows loading screen osv.

Jeg har 2x250GB hardisker i raid 0, en 640GB hardisk og windows hardisken samsung 830 128 GB

Takk for all hjelp!

Takk for hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...