Gå til innhold

Februarfest 2014 - Thor Håkonsen

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Første bilde ut blir et fra mitt livs beste tur så langt - bare synd fotokunnskapene ikke er som de er i dag :) Men det ble nå ett og annet bra bilde allikevel.

Bildet er fra Madagaskar, i mars 2010 - og aldri publisert eller redigert før (så jeg kan huske ihvertfall)

12253975203_58d601e2af_b.jpg
Calumma parsoni christifer by Thor Hakonsen, on Flickr

EXIF :
Nikon D700
Sigma 150mm f/2.8 Macro
f/6.3 - 1/60 - ISO200
Blits

Endret av Thor Håkonsen
Lenke til kommentar

Takk for det Tor,

Det er riktig, dette en en grønn frosk, mest sannsynlig en Damfrosk - disse grønne froskene er i større grad knyttet til vann en våre vanlige frosker (Rana sp.) - DIsse grønne froskene finnes i Norge i et tjerne sør i Agder og på Finnøy i Rogaland. De finnes forøvrig også i Sverige og Danmark (og selvsagt nedover i Europa)

Lenke til kommentar

En av mine beste dager som "herpetolog" - Jeg hadde allerede brukt 5 av 6 morgener, ute og trasket timesvis på leting etter denne rakkeren på min første tur til Hellas for å leite etter dem - det var altfor varmt, og dårlige forhold. Så den siste morgene jeg hadde til rådighet, akuratt i det morgensolen traff den skråningen, lå et nydelig lite juvenil og ventet på meg (og sola) - fantastisk opplevelse ! (september 2011)

12639362483_59de67e6c0_b.jpg
Vipera ammodytes by Thor Hakonsen, on Flickr

EXIF :
150mm + 1,4 TC
1/100 - f/5,6 - ISO200

Endret av Thor Håkonsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...