Anzure Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har tenkt å begynne med Bitcoin mining snart. Men, er det lønnsomt (og hvor lenge cirka er det lønnsomt)? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Nå er det vel ikke lønnsomt lengre med mindre du har spesialisert hardware, som koster en del penger. Sjansen for at du tjener noe i forhold til strømprisene i dag på vanlige pcer er nok ganske lav. Vansklighetsgraden er høy nå. Tror det er større sjanse for at det er mer lønnsomt å kjøpe bitcoins og håpe på oppsving i kursen. Økonomene sier for tiden at enten så ender det med at bitcoins blir verdiløse, eller verdt veldig mye, og de som vil investere rådføres til å ikke kjøpe mer enn de tenker de kan tape på dagen uten at det har noe å si. Det jeg syntes er spesielt er at de sammenlikner med gull mht. inflasjon, men det virker som gruven blir mye fortere tom i denne virituelle gullgruven enn i virkeligheten. Endret 22. januar 2014 av multisync Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Hvor kjøper det Bitcoin med PayPal? Lenke til kommentar
Rakessh Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Hvor kjøper det Bitcoin med PayPal? Tror ikke det er noen, som selger bitcoins med paypal. Oftes godtas kun bankoverføring. Lenke til kommentar
Rakessh Skrevet 29. mai 2014 Del Skrevet 29. mai 2014 Jeg har tenkt å begynne med Bitcoin mining snart. Men, er det lønnsomt (og hvor lenge cirka er det lønnsomt)? Det kommer an på hvordan du har tenkt å mine Bitcoin. Har du gjort deg noen tanker om hvordan du skal mine bitcoin? Hva er planen? Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 29. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2014 Skal ikke mine bitcoins alikevell, men jeg har begynnt å kjøpt. Anbefalte side å kjøpe: https://localbitcoins.com/ad/5443/purchase-bitcoin-bank-transfer-norway-norway Du må betale med bankoverføring da, men det er veldig enkelt. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) Wow! Bitcoins har steget 45% på bare noen måneder. 26/04: 1 BTC = 2771 NOK 03/06: 1 BTC = 4021 NOK Endret 3. juni 2014 av waremanu Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 (endret) For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta... Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse. -Stigma Endret 3. juni 2014 av Stigma 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 3. juni 2014 Del Skrevet 3. juni 2014 For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta... Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse. -Stigma second that Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 (endret) For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta... Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse. -Stigma Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning. Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg. Endret 4. juni 2014 av waremanu Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 4. juni 2014 Del Skrevet 4. juni 2014 For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta... Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse. -Stigma Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning. Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg. Litt mer spesifikt? Jeg forstår jo at det er tallknusing som foregår, men HVA er tallene som knuses? Er det noe spesfikt prosjekt, eller er hele greien satt opp som en generell dsitributed computing cloud der alle i praksis kan leie inn datatid og markedet/kurs reagerer i forhold til dette? Hvem er det som styrer eller organiserer systemet og bestemmer hvilke data som knuses? -Stigma Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 4. juni 2014 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2014 For en som ikke kan mye om bitcoin, kan noen fortell meg hva man faktisk miner etter? Hvordan genererer datknusingen bitcoins exactly? Hvilket arbeid er det som utføres, og for hvem? Jeg anntar noen må kjøpe dataknusingsarbeidet på en eller annen måte for at det skal kunne resultere i valutta... Jeg har ikke tenkt å begynne med slikt selv, så jeg trenger ikke voldsomt detaljert beskrivelse. -Stigma Du løser krypteringer og får litt bitcoins i belønning. Beste måte å mine på nå er å leie cloud mining, se https://www.youtube.com/watch?v=Bd1doftVUHg. Litt mer spesifikt? Jeg forstår jo at det er tallknusing som foregår, men HVA er tallene som knuses? Er det noe spesfikt prosjekt, eller er hele greien satt opp som en generell dsitributed computing cloud der alle i praksis kan leie inn datatid og markedet/kurs reagerer i forhold til dette? Hvem er det som styrer eller organiserer systemet og bestemmer hvilke data som knuses? -Stigma Alle som miner gjør det mulig at bitcoin nettverket er oppe og kan brukes. Jeg antar nettverket består at masse krypteringer for at det skal være vansklig å hacke andre sine overføringer og lommebøker. Du løser iallefall krypteringene for at andre betalinger/overføringer skal lykkes. Du bør sjekke ut denne siden: https://bitcoin.org/en/ Du finner nok mere informasjon der. Lenke til kommentar
Anzure Skrevet 17. august 2014 Forfatter Del Skrevet 17. august 2014 Fant to nyttige videoer som forklarer ganske nøyaktig hvordan alt fungerer: How Bitcoin Works in 5 Minutes How Bitcoin Works Under the Hood Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå