Moskus Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Å måtte finne fram mobilen for å skru ned lyden i reklamepausene er enda verre enn å ha to fjernkontroller. Enig. Hva er det med dette app-hysteriet for å gjøre operasjoner som maksimalt bør ta 1 sekund? Lenke til kommentar
phax Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 Å måtte finne fram mobilen for å skru ned lyden i reklamepausene er enda verre enn å ha to fjernkontroller. Enig. Hva er det med dette app-hysteriet for å gjøre operasjoner som maksimalt bør ta 1 sekund? Så hvordan skulle det løses? Og ikke ha en app for å styre et såpass avansert system som dette hadde vært relativt krise, og praktisk talt umulig. Hvis du har testet Sonos eller noen av de andre konkurrentene så skjønner du hvorfor. Ser ikke helt det store problemet med å justere akkurat volum via telefonen. Her har man jo fysiske knapper på siden av telefonen for volum opp og ned, kan gjøres med en hånd i blinde akkurat som enhver annen fjernkontroll. Eller så har du jo uansett en fjernkontroll for å styre TV-boksen din hvor du kan justere utgangsnivå eller mute lyden om du heller foretrekker det. Og TV-sendinger med reklame er vel ganske old school uansett. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Telefonen ligger til lading med skjermen avskrudd. Det er kjekt å ha som en backup-løsning, eller til avanserte innstillinger, men jeg vil ikke bruke mobilen som fjernkontroll til vanlig.Jeg har allerede en fjernkontroll til min Samsung Smart-TV og en annen fjernkontroll for Altibox-dekoderen.Disse har mange identiske knapper, som volum, kanal opp/ned, numerisk tastatur, menyer osv.Men de er ikke ombyttbare.TV-innstillinger må gjøres med TV-fjernkontrollen og vice versa.Jeg vil ikke ha tre fjernkontroller på armlenet, hvorav en bare brukes til å skru ned lyden i reklamepausene.En bedre løsning er å bruke CEC.CECConsumer Electronics Control (CEC) is an HDMI feature designed to allow the user to command and control up-to 15 CEC-enabled devices, that are connected through HDMI,[63][64] by using only one of their remote controls (for example by controlling a television set, set-top box, and DVD player using only the remote control of the TV).[65] CEC also allows for individual CEC-enabled devices to command and control each other without user intervention.[65]Min Blu-ray spiller støtter teknologien, så jeg klarer å gjøre alt med en fjernkontroll.Altibox-dekoderen støtter ikke CEC.Det burde den, og dette lydanlegget. Endret 31. oktober 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 31. oktober 2014 Del Skrevet 31. oktober 2014 (endret) Så hvordan skulle det løses? Og ikke ha en app for å styre et såpass avansert system som dette hadde vært relativt krise, og praktisk talt umulig. Hvis du har testet Sonos eller noen av de andre konkurrentene så skjønner du hvorfor. Med en fjernkontroll, selvfølgelig. Jeg sier ikke at man IKKE skal ha en app, det er jo praktisk i ny og ne, men hovedkontrollen bør være dedikert. Jeg HAR "Sonos eller noen av konkurrentene" (Squeezebox), det er derfor jeg konkluderer som jeg gjør. Appen er upåklagelig (og jeg har jo integrert Squeezebox med logikken til resten av smarthuset), men det er selvfølgelig mer praktisk med dedikert fjernkontroll når man faktisk skal sitte i godstolen og styre musikken. Ser ikke helt det store problemet med å justere akkurat volum via telefonen. Her har man jo fysiske knapper på siden av telefonen for volum opp og ned, kan gjøres med en hånd i blinde akkurat som enhver annen fjernkontroll. Eller så har du jo uansett en fjernkontroll for å styre TV-boksen din hvor du kan justere utgangsnivå eller mute lyden om du heller foretrekker det. Kanskje vi må spørre om DU har prøvd "Sonos eller noen av konkurrentene"? Å måtte fiske opp en telefon og deretter starte en app for å gjøre en banal funksjon som å justere volumet er tungvindt. Smarthus har samme problemet. Alle tidsskrifter har i det siste hatt en overskrift á la: "Han styrer huset FRA MOBILEN". I praksis vil du IKKE styre huset fra mobilen, fordi det er forbanna tungvindt å måtte ta frem mobilen for bare for å se noen på do, kjøkkenet eller et annet sted. Nøkkelen er smarthus. Det skal forstå hva du vil. Siden huset ikke alltid vet når jeg vil ha et lavere eller høyere volum (selv om det selvfølgelig gjør et forsøk, som f.eks. når det ringer på døra), så må jeg ha en praktisk måte å fortelle det på. Og TV-sendinger med reklame er vel ganske old school uansett. Kanskje. Men de finnes, og blir brukt. Iallfall her i huset. (Mest spilte kanal er vel NRK3, vi har små barn.) Endret 31. oktober 2014 av Moskus Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Snart ett år, ikke noe lydsystem Lenke til kommentar
hakontdal Skrevet 17. februar 2015 Del Skrevet 17. februar 2015 På Facebook har Electrocompaniet svart at produkta kan vera i butikken Q1 2015 Det er innan 31.03.2015, det. Og så kjem 1. april, og då får vi kanskje vita at alt saman berre var ein aprilsnar? Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Noen som har prøvd disse? Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 22. desember 2016 Del Skrevet 22. desember 2016 Her skjedde det vel i praksis null og niks? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Her skjedde det vel i praksis null og niks? Det tok et par år, men produktene kom omsider. Høyttalerene har vært i salg en god stund nå, og Q1 2017 lanseres et par nye nettverksspillere: https://swsg.no/lyd-og-bilde/tradlos-lyd/electrocompaniet-ec-living Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Her skjedde det vel i praksis null og niks? Det tok et par år, men produktene kom omsider. Høyttalerene har vært i salg en god stund nå, og Q1 2017 lanseres et par nye nettverksspillere: https://swsg.no/lyd-og-bilde/tradlos-lyd/electrocompaniet-ec-living Hva er da det smarte valget? EC eller SONOS? Ser ellers ut som om Altibox har fjernet sin kobling til produktet? Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Hva er da det smarte valget? EC eller SONOS? Ser ellers ut som om Altibox har fjernet sin kobling til produktet? Uten å ha testet produktene opp mot hverandre så vil jeg tippe at EC vinner på lydkvalitet, mens Sonos er best på multiromsfunksjonalitet og slikt. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639 Skrevet 29. desember 2016 Del Skrevet 29. desember 2016 Hva er da det smarte valget? EC eller SONOS? Ser ellers ut som om Altibox har fjernet sin kobling til produktet? Uten å ha testet produktene opp mot hverandre så vil jeg tippe at EC vinner på lydkvalitet, mens Sonos er best på multiromsfunksjonalitet og slikt. Da er det nok SONOS som er for meg. Jeg har ikke SÅ bra hørsel Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 25. juni 2018 Del Skrevet 25. juni 2018 Gammel tråd, men jeg må spørre. Noen som fortsatt har en EC-Living fra Electrocompaniet? Jeg kjøpt en fra Komplett billig. Var en Demo. Strømkontakten sitter veldig dårlig fast. Kommer man litt borti så slår den seg av til man "retter" på den igjen. Lyden er litt svak på lav innstilling. Jeg må ha minst 50% før jeg virkelig skal få noe ut av den. Alt under 30% kan knapt høres. Jeg ville undersøke ettersom dersom dette ikke skal være slikt må jeg jo reklamere enheten til Komplett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå