Gå til innhold

Nye ørepropper (700-1300kr)


Kridal

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter nye ørepropper. Prisen er ikke veldig avgjørende, men tenkte et sted rundt tusenlappen. Villig til å gå høyere hvis øreproppene gjør at det er verdt det!

 

Mine krav er:

 

- Behagelige å ha på, gjerne skumgummipropper

- Dempe en del utvendig støy

- Ikke flat kabel (syns den flate kabelen slir for tung og slenger mye fram og tilbake, no som gir utslag i lyden på hodetelefonene. Har denne erfaringen fra a-jays, og uaktuelt med det merket)

- Passer til Android (Sony)

- Og selvfølgelg god og fyldig lyd, hører på det meste innenfor musikk bortsett fra det aller tyngste og electronica ;)

 

Håper noen har tips å komme med?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Shure se215 burde passe bra. Det følger med en god del forskjellige propper, også "skumgummi". De er blant de beste på isolering. De har ikke flat kabel, og designet med kabelen bak øret eliminerer problemet med at bevegelser i kabelen gir utslag på lyden. De har ingen kontrollere eller mikrofon, så de passer til "alt" (en kan bytte til kabel med mikrofon og et par knapper, men mener denne kun er for Appleprodukter). Lyden er helt klart god med tanke på prisklassen.

 

Av negative egenskaper kan jeg nevne at det tar litt tid å få de til å sitte skikkelig på plass i ørene. Så om du tar proppene ut og inn mye så er de kanskje ikke å anbefale. En annen ting er passformen, på meg sitter de som støpt og jeg merker knapt at de er der, men jeg har hørt andre klage over komforten ved bruk over tid.

 

Du finner også SE315 i din prisklasse, og selv om jeg personlig foretrekker disse så er det ikke sikkert du vil gjøre det. De har mindre bass, og derfor ikke like fyldig lyd som SE215. Detaljnivået er derimot høyere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...