Gå til innhold

[Løst] Bluescreen ved installering av WinXP

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal formatere en helt ny Lenovo ThikCentre Edge 72 med Windows XP.

Grunnen til XP er at pcen skal brukes til program som ikke støtter annet en XP.

Har orginal Windows cd fra MS som jeg prøver å installere i fra.

Kommer et lite stykke inn i oppstarten av installasjonen (om du husker hvor lang tid det tar før du får gjøre noe)

Det jeg har funnet ut med bluescreen koden, er at pcen har virus, pcen hadde ikke vært startet før. Så da må det være noe annet.

Har nå testet å starte installasjonen via Windows 7 å trykke på cd-rommen i Datamaskin. Da får jeg bare at dette er en eldre versjon av windows og kan ikke forsette.

Edit:
Gammle koden var: 0x0000007B

Bluescreen:

post-119590-0-51549500-1390400718_thumb.jpg

Endret av ChrisR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WindowsXP er så gammelt at det trolig ikke støtter viktig hardware på den helt nye pcen, og derfor får du blåskjerm.

Kan være du kan slipstreame inn drivere om de finnes på en XP plate, men det er en del jobb, i tillegg er det vel tvilsomt om du finner XP drivere i det hele tatt til f.eks hovedkort osv.

Lenke til kommentar

WindowsXP er så gammelt at det trolig ikke støtter viktig hardware på den helt nye pcen, og derfor får du blåskjerm.

Kan være du kan slipstreame inn drivere om de finnes på en XP plate, men det er en del jobb, i tillegg er det vel tvilsomt om du finner XP drivere i det hele tatt til f.eks hovedkort osv.

Sjekket opp om det var drivere til XP før jeg begynte :)

Jeg mener man fikk BS dersom man prøvde å innstallere XP på maskiner der SATA er i AHCI mode.

TS, prøv å gå inn i BIOS og let etter SATA mode og sett den til IDE. Ta gjerne bilder av valgene du får dersom du er usikker.

Takk! Da skle det rett igjennom! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...