Bone Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Heisann! Hva kan være galt med min PC? Hvor kan problemet ligge? Jeg skjønner ikke helt hvor feilen kan ligge.. men, PC-en min fungerer akkurat som normalt i ca 40 til 60 minutter, og så i løpet av kort tid så fryser alt og etter hvert kommer Blue Screen med Crash Dump-beskjed. HVIS jeg IKKE lar "crash dumpen" jobbe ferdig -tar en hard reset relativt raskt- så kan jeg slå den på igjen som normalt etterpå. Jeg får "ikke slått av på normal måte", men den fungerer så i 40-60 minutter igjen. HVIS jeg ikke tar en hard reset med en gang, og den "jobber ferdig", så vil den ikke starte opp i Windows. BIOSen starter, men før Windows starter, så får jeg bare en blinkende underscore "i DOS", og der står den. Jeg har funnet ut at det hjelper så å (slå av, koble ut strøm, for så å) koble ut en HDD-ledning og så starte opp på nytt, for så å koble den inn igjen. PCen "klikker" uansett hva jeg holder på med, ser på Netflix, .mkv, Facebook, og at den er IDLE.. Den klikker garantert innen en time har gått.. Noen ideer? Noe jeg kan gjøre for å teste? Takk, takk! Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Brenn deg en Linux Live-CD og test maskinen med nytt OS. Hvis maskinen da klikker (typisk melding om Kernel panic) ved bruk eller under oppstart så er det grunn til å misstenke feil med hardware. Det er ialllefall en begynnelse. I tillegg kan du spørre deg selv om du muligens kan ha fått virus/malware på maskinen eller at du har oppdatert dårlige drivere. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Takk for svar! Kunne du hjelpe meg å finne denne Linux Live-CDen? Jeg har Googlet, men litt usikker på hva jeg skal velge.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg prøvde denne: CrunchBang Linux http://www.linux.com/directory/Distributions/livecd/crunchbang-linux Var denne en av de du mente? Når det gjelder drivere, så er de oppdatert, både skjerm- og windowsdrivere.. Når jeg kjørte/installerte Linuxen, så gikk dette fint, og jeg kom etter kort tid til dette bildet her: Det fungerte.. Jeg har også sjekket for virus med MS Security Essentials og etter malware med MS Malicious Software Removal Tool Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg formaterte like så godt, og installerte Windows 7 på nytt, for å være sikker.. Klikket igjen, etter ca en time.. Noen som har noen andre ideer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 minne, harddisk, hva blir temperaturen? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg har kun CoreTemp, som viser ca 40 grader på CPU-kjernene.. har du et program å anbefale for andre stats? Takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Skjer dette bare sånt uten videre eller er det når maskinen begynner å jobbe? Gjør du noe spesielt på pcen når den begynner å tulle ? Du kan kjøre memtest for å sjekke minnebrikkene dine for feil Ang temp lesing bruker jeg HWmonitor Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Der er du, igjen! hehe.. Som skrevet over, skjer dette uansett hva jeg holder på, og jeg kan holde på fint med alt mulig (ikke prøvd spilling), men vanlig internet browsing, se på Netflix, den er idle, osv.. Den klikker etter det har ca gått en time.. Skal teste HWmonitor nå.. Takk! EDIT: Memtest? Snakker du om dette: http://www.memtest.org/#downiso ? Må jeg lage en BootCD, eller finnes det andre programmer som kan kjøres i Windows? Endret 22. januar 2014 av Bone Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Her er temperaturen akkurat nå.. Hvor ser jeg minne og HDD? Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Mem test får du jo synet av like før W7 booter. Om du holder inne F8, så vil dette valget komme opp. BmOnline Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Er det ikke snakk om en mer grundig test enn den "opptellingen" av minne helt på starten? Den står nå alltid som OK.. Eller kan du velge en bedre memtest etter å ha trykket F8? Takk for svar! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Nå klikka den igjen, nokså nøyaktig én time siden sist.. Jeg gjorde ikke annet enn å surfe på nettet, her, Komplett og Prisjakt .. Par-tre minutter før det "klikket", så sammenlignet jeg dataene fra HWMonitor som pågikk, og screenshoten som jeg har vedlagt.. Den var temmelig lik den, kun et par-tre grader mer på MAX, enn hva jeg hadde for en stund siden.. Det eneste som økte, tre minutter før det klikka, var de to øverste verdiene på "Powers" som hadde fått en maksverdi på +/- 40 .. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Bare slik for å "bekrefte" .. Står at det er 57 minutter siden jeg skrev at den klikka nå.. og nå har jeg akkurat bootet opp på nytt.. Kan stille klokken etter dette! Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg kan ikke se at du har en Crucial M4 SSD? Men de symptomene du beskriver minner mistenkelig om den "berømte" firmware buggen som M4 har som gjør at den får hikke ca hver time når SSD har ca 5000 timer. Hvis du har M4, så oppdater firmwaren på den. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Det ser ut til at det er det jeg har.. https://www.google.no/search?q=m4-ct064m4ssd2&oq=m4-ct064m4ssd2&aqs=chrome..69i57j0l5.15811j0j7&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8 Jeg googlet det jeg fant i Device Properties.. Skal jeg jammen prøve! Takk! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Veldig enkelt å oppdatere firmwaren. Bare følg instruks http://www.crucial.com/support/firmware.aspx Så finner du bare din SSD og så laster du ned for ditt operativsystem Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Takk, jeg fant og har holdt på en stund.. Bruker jeg windows-filen, får jeg bare melding om at windows ikke startet skikkelig, husker ikke helt feilmeldingen, men den klarer i hvert fall ikke å fullføre.. Så har jeg også prøvd iso-filen og bootet, men får alltid beskjed om at command timed out, no eligible ssds were found, uansett hvor mye endrer og fikser sata-innstillinger i bios, som foreslått i manualen.. Skal neimen ikke være lett, dette.. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Hvis du har en annen hard disk, slå av PC'en og koble den fra før du prøver igjen. Og mener å huske at SATA må være satt til AHCI i BIOS, ellers funker det visst ikke. Har oppdatert firmwaren på min M4 to ganger fra Windows uten problemer. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 23. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg har koblet ut en annen HDD som var koblet til.. Og, i manualen sto det at jeg skulle prøve å bytte FRA AHCI til IDE, hvis det ikke fungerte.. Den sto på AHCI i utgangspunktet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå