Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hva er galt med min PC? Crash Dump etter 40-60 min.

Anbefalte innlegg

Heisann! :)

Hva kan være galt med min PC? Hvor kan problemet ligge?

Jeg skjønner ikke helt hvor feilen kan ligge.. men, PC-en min fungerer akkurat som normalt i ca 40 til 60 minutter, og så i løpet av kort tid så fryser alt og etter hvert kommer Blue Screen med Crash Dump-beskjed.

HVIS jeg IKKE lar "crash dumpen" jobbe ferdig -tar en hard reset relativt raskt- så kan jeg slå den på igjen som normalt etterpå. Jeg får "ikke slått av på normal måte", men den fungerer så i 40-60 minutter igjen.

HVIS jeg ikke tar en hard reset med en gang, og den "jobber ferdig", så vil den ikke starte opp i Windows. BIOSen starter, men før Windows starter, så får jeg bare en blinkende underscore "i DOS", og der står den. Jeg har funnet ut at det hjelper så å (slå av, koble ut strøm, for så å) koble ut en HDD-ledning og så starte opp på nytt, for så å koble den inn igjen.

PCen "klikker" uansett hva jeg holder på med, ser på Netflix, .mkv, Facebook, og at den er IDLE.. Den klikker garantert innen en time har gått..

Noen ideer? Noe jeg kan gjøre for å teste?

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brenn deg en Linux Live-CD og test maskinen med nytt OS. Hvis maskinen da klikker (typisk melding om Kernel panic) ved bruk eller under oppstart så er det grunn til å misstenke feil med hardware.

Det er ialllefall en begynnelse.

I tillegg kan du spørre deg selv om du muligens kan ha fått virus/malware på maskinen eller at du har oppdatert dårlige drivere.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde denne: CrunchBang Linux

http://www.linux.com/directory/Distributions/livecd/crunchbang-linux

Var denne en av de du mente?

Når det gjelder drivere, så er de oppdatert, både skjerm- og windowsdrivere..

Når jeg kjørte/installerte Linuxen, så gikk dette fint, og jeg kom etter kort tid til dette bildet her:

post-27942-0-96703300-1390417853_thumb.jpg

Det fungerte.. Jeg har også sjekket for virus med MS Security Essentials og etter malware med MS Malicious Software Removal Tool

Takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar

Der er du, igjen! ;) hehe..

Som skrevet over, skjer dette uansett hva jeg holder på, og jeg kan holde på fint med alt mulig (ikke prøvd spilling), men vanlig internet browsing, se på Netflix, den er idle, osv.. Den klikker etter det har ca gått en time.. :(

Skal teste HWmonitor nå.. Takk!

EDIT: Memtest? Snakker du om dette: http://www.memtest.org/#downiso ? Må jeg lage en BootCD, eller finnes det andre programmer som kan kjøres i Windows?

Endret av Bone
Lenke til kommentar

Nå klikka den igjen, nokså nøyaktig én time siden sist..

Jeg gjorde ikke annet enn å surfe på nettet, her, Komplett og Prisjakt ..

Par-tre minutter før det "klikket", så sammenlignet jeg dataene fra HWMonitor som pågikk, og screenshoten som jeg har vedlagt.. Den var temmelig lik den, kun et par-tre grader mer på MAX, enn hva jeg hadde for en stund siden.. Det eneste som økte, tre minutter før det klikka, var de to øverste verdiene på "Powers" som hadde fått en maksverdi på +/- 40 ..

Lenke til kommentar

Takk, jeg fant og har holdt på en stund..

Bruker jeg windows-filen, får jeg bare melding om at windows ikke startet skikkelig, husker ikke helt feilmeldingen, men den klarer i hvert fall ikke å fullføre..

Så har jeg også prøvd iso-filen og bootet, men får alltid beskjed om at command timed out, no eligible ssds were found, uansett hvor mye endrer og fikser sata-innstillinger i bios, som foreslått i manualen.. :(

Skal neimen ikke være lett, dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...