Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

åpne porter

Anbefalte innlegg

Har en 3com officeConnector til router. Når jeg skal åpne porter, så kan jeg bare åpne til en bestemt ip adresse(lokale), og ikke til flere. Vil åpne til alle maskinene som er koblet på routeren.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en 3com officeConnector til router. Når jeg skal åpne porter, så kan jeg bare åpne til en bestemt ip adresse(lokale), og ikke til flere. Vil åpne til alle maskinene som er koblet på routeren.

Noen som har noen ideer?

Det er forskjell på å åpne og forwarde. Det du sikkert tenker på er å forwarde en port. Det kan du uansett bare gjøre til EN maskin pr. port.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Noen som har noen ideer?

Det er forskjell på å åpne og forwarde. Det du sikkert tenker på er å forwarde en port. Det kan du uansett bare gjøre til EN maskin pr. port.

Er det mulig å åpne noen porter da, slik at alle som er koblet til routeren kommer seg gjennom disse portene?

Har kun funnet slik at man kan velge å åpne porter til en bestemt ip.

Lenke til kommentar
forward en bestemt port til hver enkelt pc som skal ha bittorrent (har aldri brukt det selv)

Problemet er at jeg kan bare forwarde porter til 1 ip adresse. Hvis jeg prøver å forwarde samme port til en annen ip adresse får jeg denne feilmeldingen: melding

Lenke til kommentar
forward en spesiell forhåndsbestemt port til hver pc!

port 1 -> PC 1

port 2 -> PC 2

etc...

og si til hver pc bruker, "hei, denne porten kan du bruke til bittorrent på din maskin"

Ok. Men i bittorrent programmet står det at man bør åpne port 6881-6889.

Skal jeg da åpne

PC1: 6881-6885

PC2: 6886-6889

Slik at halvparten blir åpnet på den ene maskinen og halvparten blir åpnet på den andre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...