eiriksen Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg kjørte den Shields UP!! testen som ble anbefalt på forsiden til Windows.no, og der fikk jeg vite at jeg hadde en port opp som burde bli stengt. Hvordan stenger jeg en port? Har McAfee Firewall 7.0 og XP. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hvilken port er det da? Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Jeg bare lurer på hvordan stenge porter generelt. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 hmm, jeg aner ikke hvordan man gjør det untatt hvis du har en router firewall. derfor lurer jeg på hvilken port det er siden det er ikke sikkert den trenger og bli lukket. Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2003 Det var port 1025 som brukes av trojanen Prosiak. Står at det brukes remote access, en hacker kan komme inn på en infisert pc med den. Kanskje litt lurt å stenge den porten, men den fikk jo alltids lav risiko. Lenke til kommentar
Ralek Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Det var port 1025 som brukes av trojanen Prosiak. Står at det brukes remote access, en hacker kan komme inn på en infisert pc med den. Kanskje litt lurt å stenge den porten, men den fikk jo alltids lav risiko. Vel, er den allerede åpen kan du jo være infisert allerede Du stenger denne porten ved hjelp av en personlig brannmur installert på ditt system (eller om du er bak en router/brannmur fra den ADSL leverandøren du harl). - Ralek - Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 9. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2003 Vel, er den allerede åpen kan du jo være infisert allerede Du stenger denne porten ved hjelp av en personlig brannmur installert på ditt system (eller om du er bak en router/brannmur fra den ADSL leverandøren du harl). - Ralek - Håper da ikke det. Får snuse litt rundt på McAfee og sjekke får trojaner med the Cleaner... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå