Edorph Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Hei, Jeg har et EPoX 8RGA hovedkort med innebygget skjermkort, men får litt problemer med maskinen når jeg benytter det innebydge kortet. Når jeg f.eks. åpner fanen "GeForce 4 MX" under skjerminstillinger, instillinger, avansert (der hvor det er en liten snurrende GeForce logo), så dukker det noen ganger opp horisontale striper tvers over hele skjermen. Stripene lar seg "viske" vekk ved å plassere et vindu over dem, og så ta vinduet vekk, og hvis stipene befinner seg oppå et vindu, eks. skjerminstilliner-vinduet, så følger de med når jeg beveger vinduet rundt på skrivebordet. Dessuten fungerer det ikke å gå inn i spill. Enten kræsjer de i oppstartsfasen, eller så kræsjer de når spillet skal til å vise noe som er i 3D (f.eks. når loading'en er ferdig, og spillet skal begynne). Med kræsje mener jeg både fullstendig frys av hele maskinen, eller at spillet bare avsluttes raskt og brutalt. Jeg har forsøkt med et annet skjermkort - da virker alt som det skal. Det er heller ingen konflikter i enhetsbehandlingen. Brukte først Windows 98, så prøvde jeg 2000, men problemene løste seg ikke. Noen som har peiling på hva som kan være problemet her? Lenke til kommentar
ConTrail Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Har du overklokket hovedkortet / fsb? Når du oc'er hk med innebygget skjermkort overklokker du også skjermkortet. Dette er ikke laget for like høye hastigheter som resten av systemet, så dette kan være problemet ditt. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 7. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2003 Ingenting er overklokket, har bare satt FSB-jumperen på hovedkortet til 133/166 og satt FSB til 166 i BIOS. Kan også nevne at maskinen slår seg rett av i enkelte tilfeller, uten noen synlig grunn, og at den lille kjøleribba oppå skjerkort-brikken (antar at det er det som er under der) blir veldig varm - så varm at en ikke kan holde fingeren der mer enn 10 sekunder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå