Darkbill Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Heisann og hoppsann! TL;DR:Hatt S3 i over et år. Rootet helt siden starten, aldri hatt problemer, fikk batteriproblemer, blir fort utladet selv om den er på lader. Noen ganger lader den fort andre ganger nesten ikke. Telefon unroota nå og JB 4.3. Brukt flere ladere, både PC og veggkontakt. Også tatt hard reset til fabrikkinstillinger. Funker ikke, telefon nærmest ubrukelig uten konstant lading. {Har hatt en S3 i litt over et år, og opplever nå de siste månedene dårlig batteri og at den blir tom ganske fort når jeg bruker den. Nå de siste ukene har dette forverret seg, og er såpass at når mobilen ligger i lomma men på, men standby, så bruker den cirka 20% på en times tid, hvis ikke mer. Har ikke noe spesielt kjørende i bakgrunn, tømmer ofte minne og slår av applikasjoner helt. Har ikke vært så ille for har bare hatt den på laderen hele tiden når jeg har mulighet, men nå er det såpass ille at den blir utladet selv om jeg lader den? Da går den sakte men sikkert nedover, og ingen forskjell om jeg lader den på PC eller i veggkontakt. Har prøvd forskjellige ladere, ingen forskjell. Noen ganger lader den seg full på 1-2 timer, og andre ganger har jeg den på laderen om natta og våkner til 30%... Noen løsninger? Har hatt telefonen roota i en lang stund, har nå fjernet root og oppgradert til 4.3, altså ingenting er forandret akkurat nå. Heller aldri mistet mobil i bakken eller lignende. Vært innom Netcom der jeg kjøpte den og de ba meg resette den, ingen forskjell. Har forresten fjerna custom flash counter så garanti er ikke noe problem i forbindelse med root, men har ikke lyst å ikke ha mobil i nærmere 2 uker. Hender også den plutselig slutter å lade, og selv om jeg presser inn lader og tar den inn og ut vil den ikke lade på noen minutter, som om den er blokkert, selv om jeg får ikke kabelen uten problem. Har også en iBolt bildock der det er micro-USB kabel til USB + AUX, og siden sent November har den fusket og nå er den helt ubrukelig. Connecter/Disconnecter stadig vekk og AUX ut funker ikke, usikker på om dette har noe med mobilen eller docken å gjøre siden jeg opplever andre ladeproblemer. Er det noen som har opplevd det samme og har råd? Takker for svar! Lenke til kommentar
Lars M Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Høres ut som et batteriproblem for meg? prøvd å bytte batteri? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Installer DS Battery Saver til Android og se om det hjelper noe. Du finner appen i Google Play. Jeg hadde også ett slikt problem, men med DS så var det overraskende hvordan det hjalp. Hvis ikke det hjelper så kan du bytte batteri også ser du om det hjelper deg. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 7. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2014 Fikk forresten løst problemet, dog ikke docking problemet, men regner med det er docken som er ødelagt. Trikset var å oppgradere til 4.3, men fikk aldri varsel om dette siden jeg hadde roota mobil. Lasta også ned battery saver som ser ut til å bidra enda mer, og kommer nå gjennom dagen uten å lade opp. Ladeproblemet var nok laderen, da det ikke var den orginalen. Orginal har 1.0A 5V mens den jeg brukte var 0.7A 5V. Lader nå fint fra 0-100 på halvannen time. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 7. februar 2014 Del Skrevet 7. februar 2014 Bra at det løste seg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå