Gå til innhold

Elevbedrift - Hvordan smelte gummi?

Anbefalte innlegg

Heisann, dette er meg, og jeg lurer på hvordan man smelter gummigranulat (Gummi man har på kunstgressbanen). Om du vet hvordan man gjør dette, så gjerne si det, og forklar godt.

+ Om du vet hvor jeg kan kjøpe gummigranulat i små mengder, ikke 100kg om gangen, men nærmere 10kg, så hadde du vært smexy om du sa det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vell berre å tilsette varme?

Men kva er formålet med å smelte gummien? Eg er rimelig sikker på forurensningslova vil bli aktuell her.

Det er også umogleg å gi eit svar på korleis ein skal gå fram når eg ikkje veit kva formålet med smeltinga er.

Skal du forme granulatet til ein slags sprettball? Eller vil du ha det i flytande form? Eller vil du rett og slett forbrenne gummigranulaten?

Når det gjelder å kjøpe gummigranulat i små mengder så vil eg anbefale at du tar kontakt med lokale idrettslag og liknande. Dei fleste har eit lite lager som dei bruker til å fylle på kunstgrasbana etter behov.

Lenke til kommentar

Det er vell berre å tilsette varme?

Men kva er formålet med å smelte gummien? Eg er rimelig sikker på forurensningslova vil bli aktuell her.

Det er også umogleg å gi eit svar på korleis ein skal gå fram når eg ikkje veit kva formålet med smeltinga er.

Skal du forme granulatet til ein slags sprettball? Eller vil du ha det i flytande form? Eller vil du rett og slett forbrenne gummigranulaten?

Når det gjelder å kjøpe gummigranulat i små mengder så vil eg anbefale at du tar kontakt med lokale idrettslag og liknande. Dei fleste har eit lite lager som dei bruker til å fylle på kunstgrasbana etter behov.

Kan ikke abre smelte gummi helt uten videre nei. Veldig forurensende om det ikke blir gjort riktig.

Kan heller ikke tilsette varme på en måte som gjør at gummien tar fyr.

Husk og at smeltet gummi er livsfarlig å få over seg. Da det er så varmt at det vil ødelegge de ytterste hudlagene dine og størkne fast inne i huden.

Synes faktisk dette høres ut som en ekstremt dårlig ide (varm gummi i flytende form) i forhold til en "elevbedrift"

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...