Gå til innhold

Hvordan viser Gud / Jesus Kristus ser gjennom kristne?

Anbefalte innlegg

De hjelper Benjamin Netanyahu, John Kerry, Vladimir Putin, Mahmoud Abbas, Barack Obama, osv

Med hva?

Ps: Spesielt festlig at du klipper bort resten av innlegget mitt og fortsetter som om det ikke eksisterer. :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hjelper dem å treffe de riktige beslutningene, LiamH

:D Du er tydeligvis like opplyst innen politikk som alt annet du ytrer deg om.

Bra de får tid til dette på siden:

http://www.dagbladet...paven/31346701/

Igjen, bare denne artikkelen alene river påstanden din i fillebiter når de kommer til din ytring om "alle kristne" og deres fantastisk følelsesliv. Vi vet begge at disse prestene tar nattverd og har tatt imot Jesus på "riktig" måte. Likevel, så forgriper de seg på barn. :nei:

At du aldri kan innse når dine påstander er totalt uten realitet og troverdighet. Det er helt grusomt å se en voksen (?) mann være så blind og selektiv i sin realitetsoppfatning. :D

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ps: Spesielt festlig at du klipper bort resten av innlegget mitt og fortsetter som om det ikke eksisterer. :D

At en promille misbrukte sin stilling sier ingen ting om denne organisasjonen, LiamH Røtegg har det alltid vært i organisasjonen, det begynte med han som solgte lederen for 30 sølvpenger, Judas.
Endret av IHS
Lenke til kommentar

:D Du er tydeligvis like opplyst innen politikk som alt annet du ytrer deg om.

Mener du Benjamin Netanyahu, John Kerry, Vladimir Putin, Mahmoud Abbas, Barack Obama, osv også er dårlig opplyst siden de drar til pope Francis og de andre i Roma ? Det kan ikke muligens være du som er litt lite opplyst ?

maduro_papa_hablando.jpg

En statsleder hos pope Francis og de andre i Roma

Endret av IHS
Lenke til kommentar

At en promille misbrukte sin stilling sier ingen ting om denne organisasjonen, LiamH Røtegg har det alltid vært i organisasjonen, det begynte med han som solgte lederen for 30 sølvpenger, Judas.

Ro, ro, ro... :D

Din påstand er at ALLE kristne som tar imot Jesus har et fantastisk følelsesliv og at Jesus viser seg gjennom dem er revet i fillebiter, IHS. Deal with it.

Vi vet begge at disse prestene har gjort akkurat det samme som deg (nattverd etc.), og sikkert oftere. Hvorfor funker det liksom på deg og ikke dem?

Hva skal du koke opp for å ro deg unna den "lille" problemstillingen? Hvorfor gidder du i det hele tatt prøve. Virkeligheten taler for seg, og da mener jeg ikke din lille, egenkomponerte virkelighet.

Mener du Benjamin Netanyahu, John Kerry, Vladimir Putin, Mahmoud Abbas, Barack Obama, osv også er dårlig opplyst siden de drar til pope Francis og de andre i Roma ? Det kan ikke muligens være du som er litt lite opplyst ?

Jeg sier at du er lite opplyst politisk fordi du påstår at de er hjulpet til å treffe de riktige beslutningene. Skjønte du ikke det? Hjelpen de får er i så fall heller dårlig.

Vet du noen ting som helst om disse landene og hva deres politiske ledere har på samvittigheten i form av dårlige beslutninger? Vladimir Putin?!?! Er du seriøs? Du ønsker ikke å legge til George W. Bush på listen i samme slengen? :roll:

Ps: Du trenger ikke alle disse religions-bildene i annehver post. Det holder at du ordlegger deg med bokstaver.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vet du noen ting som helst om disse landene og hva deres politiske ledere har på samvittigheten i form av dårlige beslutninger? Vladimir Putin?!?! Er du seriøs? Du ønsker ikke å legge til George W. Bush på listen i samme slengen? :roll:

Dette at ikke alle statsledere retter seg etter det som blir sagt, sier heller ingen ting om denne organisasjonen, LiamH likevel viser denne organisasjonen at Jesus Kristus har opprettet sitt styre i verden :)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Dette at ikke alle statsledere retter seg etter det som blir sagt, sier heller ingen ting om denne organisasjonen, LiamH

Hehe... du slenger ut bombastiske påstander i det ene øyeblikket og bagatelliserer dem i det neste. Blir du ikke lei?

De skal ikke trenge å rette seg etter hva som blir sagt. I følge deg så utøver Gud sin makt gjennom Jesus Kristus, mens Jesus Kristus utøver sin makt gjennom de kristne. Man skal da se Jesus Kristus i de kristnes maktutøvelse, altså disse statslederne. Dårlige beslutninger i den grad de gjør burde da ikke være et problem. ;)

Det meste du sier, og har sagt, ramler sammen på sin egen urimelighet her nå. Du motsier deg selv mer enn noen jeg noengang har vært borti. Rart at Jesus ikke hjelper deg til å fremstå mer troverdig og reflektert i disse debattene. :D

Du hoppet forresten elegant over dette:

Din påstand er at ALLE kristne som tar imot Jesus har et fantastisk følelsesliv og at Jesus viser seg gjennom dem er revet i fillebiter, IHS. Deal with it.

Vi vet begge at disse prestene har gjort akkurat det samme som deg (nattverd etc.), og sikkert oftere. Hvorfor funker det liksom på deg og ikke dem?

Hva skal du koke opp for å ro deg unna den "lille" problemstillingen? Hvorfor gidder du i det hele tatt prøve. Virkeligheten taler for seg, og da mener jeg ikke din lille, egenkomponerte virkelighet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

... I følge deg så utøver Gud sin makt gjennom Jesus Kristus, mens Jesus Kristus utøver sin makt gjennom de kristne. Man skal da se Jesus Kristus i de kristnes maktutøvelse, altså disse statslederne. ....

Hvem sa at disse statslederne er kristne ? det er pope Francis og de andre som er kristne ! opprinnelig Jesus Kristus og de tolv Apostlene :)

f1conc929.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvem sa at disse statslederne er kristne ? det er pope Francis og de andre som er kristne ! opprinnelig Jesus Kristus og de tolv Apostlene :)

Obama er kristen, Kerry er kristen, Putin er kristen. De to andre er en sekulær jøde og en sunni muslim.

Tre av dem burde da fungere bare ved hjelp av Jesus, ut fra din påstand. Det gjør de åpenbart ikke.

Dette er uansett helt irrelevant. Din påstand om at katolske ledere "hjelper dem å styre verden" er fullstendig svada. Det er så mye selvmotsigende og tanketomt tull i det meste du skriver at jeg er nesten sikker på at du driver trolling.

Tror du de ulike lands politikk styres ut fra meningene til en gjeng katolske prester eller paven? Tror du det er politiske saker (fordeling av goder og byrder i deres samfunn) som diskuteres og som de søker hjelp (?!?) til å håndtere hos katolske ledere, spesielt når den ene er sunni muslim og den andre jøde? Denne ideen hører hjemme i tankegangen og verdenssynet til et barn. :laugh:

Disse statslederne styrer heller ikke verden. De styrer sitt land. Tror du katolske ledere sitter med en tommel opp i ræva på alle statsledere i verdens nesten 200 land? De har svært liten innflytelse på politiske spørsmål i det hele og det store. Hvis du mener noe annet, så fortell meg hva slags politiske saker disse katolske prestene har hatt innvirkning på.

Dette er så tullete at jeg finner ikke ord. Kan jeg spørre, helt seriøst, hva din alder er, IHS?

Du hoppet forresten elegant nok en gang over dette:

Vi vet begge at disse prestene har gjort akkurat det samme som deg (nattverd etc.), og sikkert oftere. Hvorfor forgriper så mange av dem seg på barn? Hvorfor funker det liksom på deg og ikke dem?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

..Tror du de ulike lands politikk styres ut fra meningene til en gjeng katolske prester eller paven? Tror du det er politiske saker (fordeling av goder og byrder i deres samfunn) som diskuteres og som de søker hjelp (?!?) til å håndtere hos katolske ledere, spesielt når den ene er sunni muslim og den andre jøde? Denne ideen hører hjemme i tankegangen og verdenssynet til et barn. :laugh:

Disse statslederne styrer heller ikke verden. De styrer sitt land. Tror du katolske ledere sitter med en tommel opp i ræva på alle statsledere i verdens nesten 200 land? De har svært liten innflytelse på politiske spørsmål i det hele og det store. Hvis du mener noe annet, så fortell meg hva slags politiske saker disse katolske prestene har hatt innvirkning på.

Dette er så tullete at jeg finner ikke ord. Kan jeg spørre, helt seriøst, hva din alder er, IHS?

Sover du LiamH ?

http://www.bloomberg.com/news/2014-01-14/kerry-seeks-pope-francis-s-support-for-mideast-peace-push.html

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Er du seriøs? Om jeg sover? Sov du gjennom hele barne og ungdomsskolen?

Er det dette du kaller at katolske ledere hjelper til å "styre verden"? :roll:

Du tenker som et barn her og gjør en fjær til fem høns, IHS.

At Paven prøves brukt som en brikke i konflikter med religiøse røtter, betyr ikke at han hjelper statsledere med å "styre verden" eller at han forteller dem hvordan de skal/burde trekke de riktige beslutningene i jobben sin. :D

Det er utallige instanser som brukes til å legge press på ulike konflikter i verden. Paven har ikke noe spesiell rolle i dem alle. Han brukes der hans religiøse autoritet kan ha innvirkning i de konflikter som ikke lar seg løse med politisk argumentasjon og som er fastlåste pga sterke religiøse overbevisninger. Det betyr ikke at statsledere bruker han som konsulent for hvordan de skal "styre verden".

Jeg beklager, men det føles som om jeg snakker med et søndagsskole-barn her... :no:

Dette er totalt meningsløst, IHS. Vi står på helt ulike plattformer her i livet. Vi kommer ingen vei. Jeg tror vi stopper her.

Du hoppet forresten elegant nok en gang over dette:

Vi vet begge at disse prestene har gjort akkurat det samme som deg (nattverd etc.), og sikkert oftere. Hvorfor forgriper så mange av dem seg på barn? Hvorfor funker det liksom på deg og ikke dem?

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...