Gå til innhold

Hvordan viser Gud / Jesus Kristus ser gjennom kristne?

Anbefalte innlegg

I Muhammeds verden har menneske livet ingen verdi, i Jesu Kristi verden har mennesket livet uendelig stor verdi, ser du forskjellen ?

Hæ? Hva har dette med noe av det vi har diskutert til nå å gjøre?

Jeg spurte deg et enkelt spørsmål og du kan bare ikke svare for deg, overhodet.

På hvilken måte mener du Jesus viser seg gjennom de kristne? Altså, hvilken guddommelige egenskaper er det som kristne mennesker utviser når Jesus viser seg gjennom dem? Hva er det spesielle som kristne kan gjøre som ateister ikke kan gjøre?

Endret av LiamH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du satte likhets tegn mellom den verden Muhammed skapte og den verden Jesus Kristus skapte.

Jeg lurte på hva poenget ditt med at "I virkeligheten er hele den vestlige verden skapt av det kristne mennesket" hadde med vår diskusjon å gjøre. Du mener Jesus har skapt den kristne verden, eller rettere sagt, den er bygget opp med kristendommen som samfunns-religion. Og så? Det er helt irrelevant i denne debatten, i likhet med at Muhammed sto for mye av mytene som midt-østen er bygget på.

Igjen, og for siste gang:

På hvilken måte mener du Jesus viser seg gjennom de kristne? Altså, hvilken guddommelige egenskaper er det som kristne mennesker utviser når Jesus viser seg gjennom dem? Hva er det spesielle som kristne kan gjøre som ateister ikke kan gjøre?

Svar konkret! Ikke kom med noen glorete bilder. Redegjør for din påstand med gyldige argumenter.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg lurte på hva poenget ditt med at "I virkeligheten er hele den vestlige verden skapt av det kristne mennesket" hadde med vår diskusjon å gjøre. Du mener Jesus har skapt den kristne verden, eller rettere sagt, den er bygget opp med kristendommen som samfunns-religion. Og så? Det er helt irrelevant i denne debatten, i likhet med at Muhammed sto for mye av mytene som midt-østen er bygget på.

Igjen, og for siste gang:

Svar konkret! Ikke kom med noen glorete bilder. Redegjør for din påstand med gyldige argumenter.

Ateister som muslimer kunne ikke ha skapt den vestlige verden, LiamH

er det så vanskelig å forstå ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ateister som muslimer kunne ikke ha skapt den vestlige verden, LiamH

er det så vanskelig å forstå ?

Nei, og buddhister kunne ikke skapt en muslimsk vestlig verden. So what? Ateister kunne like gjerne skapt en bedre vestlig verden enn de kristne har klart med makten i hånd, men dette er en helt annen debatt.

Hopp over spørsmålet en gang til, så kutter jeg hele diskusjonen. Det er ikke første gang du kaster bort flere sider av en tråd på avsporinger og sirkel-argumentasjon når du ikke kan redegjøre for deg selv.

Kjenner jeg deg rett, så stikker du enten av nå som du ikke lenger kan åle deg unna og må redegjøre for deg, eller så prøver du på en avsporing til og kårer deg selv til vinner når jeg ikke gidder tullet ditt mer. Bevis meg feil på det for en gangs skyld og svar ordentlig på spørsmålet, er du snill.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Ateister kunne like gjerne skapt en bedre vestlig verden enn de kristne har klart med makten i hånd, men dette er en helt annen debatt.

Nei, det er fordi Gud er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i de kristne, at den vestlige verden ble skapt av de kristne.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei, det er fordi Gud er i Jesus Kristus og Jesus Kristus er i de kristne, at den vestlige verden ble skapt av de kristne.

Du kan ikke redegjøre for din tidligere og opprinnelige påstand. Helt normalt, men bortkastet tid som vanlig. Adjø.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jesus Kristus har sin makt fra Gud, de kristne har sin makt fra Jesus Kristus.

Det er overhodet ikke et svar på mitt spørsmål som jeg har stilt deg utallige ganger.

Vi er ferdige.

Du har kastet bort nok tid og plass i denne tråden nå, som så mange andre tråder, med dine kalkulerende avsporinger og manglende argumenter.

Ha i alle fall vett og integritet nok til å ikke spy ut samme påstand på nytt igjen i en annen tråd. Da må du bare åle deg unna atter en gang og det er så bortkastet, og ikke minst, meningsløst i et diskusjonsforum.

Du oppnår kun å fremstå som en klovn og som en useriøs debattant. I tillegg er det fryktelig provoserende for dine mot-debattanter og destruktivt for forumet. Slutt med det, er du snill.

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke et svar på mitt spørsmål som jeg har stilt deg utallige ganger.....

Du sa ateister ville gjort det bedre hvis de hadde den makten de kristne har :)

Det blir som Gud, Jesus Kristus og de kristne sier, LiamH

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du sa ateister ville gjort det bedre hvis de hadde makten de kristne har.

Det blir som Gud, Jesus Kristus og de kristne sier, LiamH

Jeg sa også at det var en helt annen debatt (som du sannsynligvis vil drite deg like mye ut i) og dette utsagnet var tiltale på en av dine utallige avsporinger.

Det aktuelle spørsmålet mitt, som startet hele debatten, har du fått gjentatt flere ganger, men unnlatt å svare konkret på og heller hoppet glatt over.

Slutt å kast bort mer plass nå med ditt avsporende svada. Vi er ferdige. Jeg er drittlei tullet ditt. Kommer du med flere irrelevante innlegg til meg som ikke omhandler det vi i utgangspunktet diskuterte, så rapporterer jeg deg.

Endret av LiamH
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg sa også at det var en helt annen debatt og dette utsagnet var tiltale på en av dine utallige avsporinger.

Det aktuelle spørsmålet mitt, som startet hele debatten, har du fått gjentatt flere ganger, men unnlatt å svare konkret på og heller hoppet glatt over....

Du har helt klart og tydelig fått svar på hvordan Gud gjennom Jesus Kristus og de kristne er synlig i verden og forstod straks at det var deres makt som skapte den vestlige verden ;)

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke det, Knut ?

Fordi jeg rett og slett må ha håndfaste beviser for at det finnes en gud. Og ikke noe av det du sier, er beviser for meg.

Fordi ateister klarer ikke å se at Jesus viser seg gjennom mannen du postet bilde av,

de ser kun en mann som kysser foten til en gutt i rullestol,

intet mer, intet mindre. :)

Og hvordan kan man se det? Uten å fantasere selvfølgelig....

Lenke til kommentar

Du har helt klart og tydelig fått svar på hvordan Gud gjennom Jesus Kristus og de kristne er synlig i verden og forstod straks at det var deres makt som skapte den vestlige verden ;)

Du har helt klart og tydelig ikke evnen (les: viljen) til å lese eller forstå et helt ordinært spørsmål. Du vet heller ikke hva "konkret" betyr. Du adresserer heller ikke problemstillingen i mitt spørsmål. Du svarer ikke direkte på spørsmålet og det bør du være smertelig klar over.

Har du også et snev av historie-kunnskap, så vet du utmerket godt at Jesus ikke representerer de mange taktikker og fremgangsmåter, samt de metoder, som kristendommen brukte med sitt inntog i Vesten.

Din glorete bruk og vinkling av ordet "makt" er helt misvisende og feil. At makt, i ordets rette forstand, ble brukt er dog helt korrekt, både i form av bl.a. økonomisk kontroll og total diktering over hva som skulle være datidens kunnskap. Om dette er forenenelig med Jesus og hans moral, tror jeg du burde tenke over et par ganger til før du legger frem denne delen av verdenshistorien som noe å skryte ubetinget av.

Dette er likevel en helt annen diskusjon.

Mitt spørsmål er soleklart ment å svares med utgangspunkt i nåtid, siden din påstand tar utgangspunkt i det samme. Svaret må derfor vinkles mot enkelt-individet og ikke den organiserte kristendommen som historisk fenomen.

Spørsmålet står derfor fortsatt og er like ubesvart:

Kan du ikke svare på dette, så hold heller kjeft og la det ligge, fremfor å utvise din åpenlyse mangel på et konkret svar gjennom uærlige avsporinger og manipulering av debatten.

Endret av LiamH
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Du har helt klart og tydelig ikke evnen (les: viljen) til å lese eller forstå et helt ordinært spørsmål. Du vet heller ikke hva "konkret" betyr. Du adresserer heller ikke problemstillingen i mitt spørsmål. Du svarer ikke direkte på spørsmålet og det bør du være smertelig klar over.

Har du også et snev av historie-kunnskap, så vet du utmerket godt at Jesus ikke representerer de mange taktikker og fremgangsmåter, samt de metoder, som kristendommen brukte med sitt inntog i Vesten.

Din glorete bruk og vinkling av ordet "makt" er helt misvisende og feil. At makt, i ordets rette forstand, ble brukt er dog helt korrekt, både i form av bl.a. økonomisk kontroll og total diktering over hva som skulle være datidens kunnskap. Om dette er forenenelig med Jesus og hans moral, tror jeg du burde tenke over et par ganger til før du legger frem denne delen av verdenshistorien som noe å skryte ubetinget av.

Nei, Gud utøvet sin makt gjennom Jesus Kristus, mens Jesus Kristus utøver sin makt gjennom de kristne, at du ikke evner å se Jesus Kristus i de kristnes maktutøvelse, endrer ikke dette verdenshistoriske faktum.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

å se Jesus Kristus i de kristnes maktutøvelse,

Du mener makt i foldede hender? :) Ingen jesus der og ingen makt lenger, er en stund siden dere kristne fikk lov til å kjøre jødeliket opp i ræva til folk med tvang skjønner du og siden da har det gått jevnt nedover med både jesus og makta...

Husk at det er mer makt i to arbeidende hender enn i to milliarder foldede hender i bønn... Kristendom har ikke noen reel makt lenger og folk begynner å bli pisse lei av påstandene og idiotiet som blir utøvet i dette tankediktaturet og det begynner å syntes...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, Gud utøvet sin makt gjennom Jesus Kristus, mens Jesus Kristus utøver sin makt gjennom de kristne, at du ikke evner å se Jesus Kristus i de kristnes maktutøvelse, endrer ikke dette verdenshistoriske faktum.

Det er ikke et faktum, det er kun en religiøs tro. Bare det at du kaller det et faktum er skremmende, spesielt med tanke på at du kronisk hopper over mitt spørsmål som du har fått repetert utallige ganger nå. Man skulle tro at du kunne svare på det hvis det var noe substans overhodet i det du nå sier.

Nok en gang fortsetter du å kverulerer på andre ting fremfor å svare på spørsmålet og redegjøre for din opprinnelige påstand. Innse at du ikke er i stand til å svare for deg og hold fred, fremfor å fortsette dette klovneriet ditt i det uendelige.

Endret av LiamH
  • Liker 3
Lenke til kommentar

... Kristendom har ikke noen reel makt lenger og folk begynner å bli pisse lei av påstandene og idiotiet som blir utøvet i dette tankediktaturet og det begynner å syntes...

Ikke det, RWS :D

Hva gjør da Benjamin Netanyahu, John Kerry, Vladimir Putin, Mahmoud Abbas, Barack Obama, osv. hos Pope Francis og de andre i Roma, drikker kaffe ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Ikke det, RWS :D

Hva gjør da Benjamin Netanyahu, John Kerry, Vladimir Putin, Mahmoud Abbas, Barack Obama, osv. hos Pope Francis og de andre i Roma, drikker kaffe ?

Og hva gjør de katolske lederne? :innocent:

Jesus har en merkelig måte å utvise sin makt "gjennom de kristne", men som du sa, det er "individuelt". Det har du tydeligvis helt rett i. :thumbup:

http://www.dagbladet.no/2014/01/17/nyheter/utenriks/vatikanet/den_katolske_kirke/paven/31346701/

Bare denne artikkelen alene river påstanden din i fillebiter når de kommer til din ytring om "alle kristne" og deres fantastisk følelsesliv.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...