olegunnaro Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Vi viser deg hvordan du tar bedre bilder av mennesker.Guide: Portretter 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Skulle likt at det sto noe om hvordan ta klassiske portretter, positurer og tredelingsregelen/gylne snitt. Endret 22. januar 2014 av Nautica 2 Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg føler portrettsjangeren er en type fotografi "alle" driver med. Så og si uansett hvor jeg titter på foto, så dukker det opp portretter, og sjelden er de så interessante man skal ha det til. Lenke til kommentar
tow Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Jeg føler portrettsjangeren er en type fotografi "alle" driver med. Så og si uansett hvor jeg titter på foto, så dukker det opp portretter. Problem being??? og sjelden er de så interessante man skal ha det til Det er vel det denne artikkelen prøver å gjøre noe med... Edit: Fikk ikke helt til siteringen her. Endret 22. januar 2014 av tow Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Her en glimrende serie til inspirasjon! 2 Lenke til kommentar
elochsen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Her en glimrende serie til inspirasjon! Kule bilder men liker ikke HDR-effekt på portrettbilder. ;-) 1 Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg føler portrettsjangeren er en type fotografi "alle" driver med. Så og si uansett hvor jeg titter på foto, så dukker det opp portretter. Problem being??? Det er vel det denne artikkelen prøver å gjøre noe med... Artikkelen er det ikke noe galt med. Jeg lufter frustrasjonen over at jeg ser haugevis med portretter, men ytterst få av de er spennende/interessante/gode. Hvilket har ført til at jeg generelt sett har mistet totalt interessen for portretter. Bortsett fra de gangene det er en digg dame da. Selvsagt. Lenke til kommentar
Ulv Sandberg Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Da jeg var på din alder Lars hadde jeg vel også fortrukket portrettering av "digge damer", i dag ser jeg heller på/fotograferer mennesker med et levd liv..... 1 Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Da jeg var på din alder Lars hadde jeg vel også fortrukket portrettering av "digge damer", i dag ser jeg heller på/fotograferer mennesker med et levd liv..... Alt til sin tid 1 Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Bortsett fra de gangene det er en digg dame da. Selvsagt. Eller en veldig digg type? Lenke til kommentar
lashrasch Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Bortsett fra de gangene det er en digg dame da. Selvsagt.Eller en veldig digg type? Nei, desverre Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Artikkelen skriver: 85 mm til 135 mm på fullformat (50 mm til 85 mm på APS-C og 40 mm til 70 mm på m4/3) regnes som de klassiske portrettbrennviddene. Det er fordi man med såpass lange objektiver komprimerer bildet mer og de menneskelige proporsjonene ser mer riktige ut. Vil det si at når jeg har et 16-50 mm objektiv så bør jeg zoome mest mulig inn på kameraet når jeg skal ta en portrettbilde? Lenke til kommentar
se# Skrevet 27. januar 2014 Del Skrevet 27. januar 2014 Vil det si at når jeg har et 16-50 mm objektiv så bør jeg zoome mest mulig inn på kameraet når jeg skal ta en portrettbilde? Med en 16-50 vil rundt 50mm være godt egnet til portretter, særlig hvis du bare skal ha med hodet. Skal du ha med hele kroppen er 50mm fortsatt et greit valg hvis plassen tillater det, men det kan godt være at du da ønsker/må bruke litt kortere brennvidde. 1 Lenke til kommentar
Howard B Skrevet 28. januar 2014 Del Skrevet 28. januar 2014 Takk se#! Dette var jeg ikke klar over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg