Gå til innhold

Fornye HTPC. Hvilke deler bør byttes ut og med hva?

Anbefalte innlegg

Hei!

For 3 år siden kjøpte eg Komplett-PC.

Komponentene er som følger:

Antec Fusion HTPC Remote Sort - Vifter: 2x 120mm Side, IR, Fjernkontroll, LCD Disp

Cooler Master Silent Pro Gold 600W PSU - ATX 12V V2.3, 80 Plus Gold, Modular, 2x 6pin+2x 6

Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 - mATX, AMD880G+SB710, DDR3, 1xPCIe(2.0)x16, VGA, DV

AMD Athlon II X4 640 - Quad Core, 3.0Ghz, AM3, 2MB, 95W, Boxed

Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 4GB CL9 - 4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heats

ASUS Radeon HD 5450 1GB DDR3 Silent - PCI-Express 2.0, DVI, native-HDMI, HDCP,"low-profi

Corsair SSD Force Series 2,5" 60GB - SATA2, 285MB/275MB/s read/write, incl 2,5" to 3,5"

Lite-On Blu-Ray Reader IHOS104-37 - Blu-Ray DVD-ROM, Sata

Har i lengre tid irritert meg over hakking når jeg spiller av MKV-filer fra blu-ray-filmer, dermed er det på tide å bytte ut deler. Eventuelt kjøpe helt ny PC.

Tenkte i utgangspunktet å bytte ut hovedkort, ram, prosessor og skjermkort.

PC-en blir ikke brukt til spilling.

Takker for gode forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skulle holde å bytte ut hovedkort og CPU i dette tilfellet, jeg har best erfaring med Intel når det gjelder media PC bruk, men det er sikkert andre som har andre meninger.

Kjøper du disse så skulle du være godt på vei:

Intel Core i3-4130T CPU

Intel DH87RL Hovedkort

Da bruker du det innebygde skjermkortet i prosessoren, du får en maskin som utvikler mye mindre varme og mindre støy. Du trenger ikke noe ekstra skjermkort til mediaavspilling

Jeg ville vel kanskje lagt til 4GB ekstra RAM, du kan mest sannsynlig bruke RAM brikka du har fra før.

De andre komponentene kan du beholde.

Det kan jo være en annen årsak til at filmene dine hakker og det er feil i operativsystemet, har opplevd dette selv og det eneste som har hjulpet er en ny installasjn av Windows.

Endret av -97A4KQY8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...