chopsy Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Tenkte å prøve meg på å bygge en gaming PC. Har ingen erfaringer med dette fra før av, og er litt usikker om hvor godt oppsettet mitt fungerer til formålene i beskrevet i overskriften. Ønsker gjerne tips til hva slags deler jeg evt kan bytte ut, og er spesielt åpen for endringer i grafikkort og hovedkort. https://prisguiden.no/liste/146424 Lenke til kommentar
wassup Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ser pent ut det der Anbefaler at du skaffer annen PSU (Corsair sin RM 650 er fin til ditt bruk), + SSD. Det har du antakeligvis råd til, og du merker STOR forskjell fra å ikke ha det Lenke til kommentar
chopsy Skrevet 21. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2014 Ser pent ut det der Anbefaler at du skaffer annen PSU (Corsair sin RM 650 er fin til ditt bruk), + SSD. Det har du antakeligvis råd til, og du merker STOR forskjell fra å ikke ha det Takk for tipsene, skal sjekke ut PSU'en . Tenker å droppe SSD siden det ikke hjelper i forhold til spillytelse + dyr lagringsplass. Lenke til kommentar
wassup Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ser pent ut det der Anbefaler at du skaffer annen PSU (Corsair sin RM 650 er fin til ditt bruk), + SSD. Det har du antakeligvis råd til, og du merker STOR forskjell fra å ikke ha det Takk for tipsene, skal sjekke ut PSU'en . Tenker å droppe SSD siden det ikke hjelper i forhold til spillytelse + dyr lagringsplass. Det hjelper ikke med spillytelse, men ting som oppstart og åpning av programmer (som ligger på SSD) går VELDIG mye fortere. En oppgradering som er verdt det I tillegg, du trenger ikke en SSD på mer enn 120 GB, eller kanskje bare 60 GB for å installere OS og viktige programmer. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Så greit ut! Hva er det du skal bruke den til? Ved krevende spill så kan ett bedre skjermkort foretrekkes. I og med at du skal overklokke så anbefaler jeg deg å kjøpe en kjøler ved siden av, men dette kan du eventuelt bytte ut i maskinen din senere når du skal overkokke Lenke til kommentar
chopsy Skrevet 22. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2014 Så greit ut! Hva er det du skal bruke den til? Ved krevende spill så kan ett bedre skjermkort foretrekkes. I og med at du skal overklokke så anbefaler jeg deg å kjøpe en kjøler ved siden av, men dette kan du eventuelt bytte ut i maskinen din senere når du skal overkokke Skal bare bruke den til gaming ( witcher 3, thief, watch dogs) og er ikke altfor opptatt av å maxe alt, så tror dette skjermkortet holder. Skjermkortet er i tillegg på tilbud nå for 1799, og tenker bare å skaffe en til i SLI hvis jeg føler det er behov for det i fremtiden . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå