Gå til innhold

Telenor: Hvorfor ikke fri bruk av MMS?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-fsaSP0zV

De siste dagene så kommer ikke bilder fram lenger på djuice-abonnementet til min telefon. Så i dag for første gang ser jeg en annen variant, nå skal de tvinge meg over på mine sider for at jeg skal kunne se MMS'er.

Dette skjer dersom du ikke har datadekning når du mottar en MMS. Systemet (?) vil da se at du ikke kan motta MMS, og i stedet sende deg en SMS om at du kan lese den på nettet. Telenor har "alltid" hatt dette, men det kan være at andre operatører holder igjen MMSen til du igjen har datadekning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

De siste dagene så kommer ikke bilder fram lenger på djuice-abonnementet til min telefon. Så i dag for første gang ser jeg en annen variant, nå skal de tvinge meg over på mine sider for at jeg skal kunne se MMS'er.

 

Dette skjer dersom du ikke har datadekning når du mottar en MMS. Systemet (?) vil da se at du ikke kan motta MMS, og i stedet sende deg en SMS om at du kan lese den på nettet. Telenor har "alltid" hatt dette, men det kan være at andre operatører holder igjen MMSen til du igjen har datadekning.
Ja det siste hadde jo vært det enkleste.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Når jeg er i utlandet og ikke har dataroaming på, vil jeg heller ha en SMS om at jeg har fått en MMS som jeg ikke får lest på mobilen da jeg ikke har data, enn å vente til jeg var tilbake og hadde data igjen.

Lenke til kommentar

Hva i alle dager. De siste dagene så kommer ikke bilder fram lenger på djuice-abonnementet til min telefon. Så i dag for første gang ser jeg en annen variant, nå skal de tvinge meg over på mine sider for at jeg skal kunne se MMS'er.

 

I helvete, hva er dette for slags kundetilpassing? Jeg er mildt sagt oppgitt over Telenors fordervede praksis. JA, nå bytter ihvertfall jeg operatør, det er sikkert!!!!!!!!

 

:realmad:

Ikke Telenor sin feil at du har feil på apparatet ditt.

 

Greit å tenke seg om, før man dummer seg ut på offentlig forum.

Lenke til kommentar

Sant nok. Men om man ikke har opplevd det før så kan det jo hos folk komme til fortvilelse.

 

Nå! Jeg har nå en sånn billigtelefon foreløpig jeg, så jeg slipper å kjøpe en smarttelefon til ågerpris 5000 - 7000 kr. Jeg er fri og kan sprette til noen andre når som helst. Telefonen er sånn passe bra. Faktisk den beste smarttelefonen i oppførsel på lenge som jeg har hatt. Eneste aberet med den er at den er låst til Telenor, men jeg er bindingsfri om det gjør saken klarere.

 

Så jeg blir tvungen til å kjøpe ny telefon, eller gå tilbake til en av mine gamle som sugde. Den jeg har er en grei ventetelefon (på noen bedre og billigere).

 

Ellers vil jeg si at det er mindre og mindre forskjell på operatørene, med unntak av OneCall og dets søsterselskaper som jeg ALDRI skal tilbake til, pga. elendig roaming.

 

Så det får bli de to andre store Enten Telenor-komomrelatet eller hva nå det fremmedordet heter igjen, eller Chess med sine søsterselskaper.

 

Nå fikk nå Chess en ripe i lakken på kundeservice basert på mine vurderinger. Men skal man velge pest eller kolera. 5-siffrede saken taler nå tydelig nok den, altså at Telenor aktivt legger snublesteiner for de 8-siffrede alternativnumrene.

 

Så Chess vinner nok sånn sett!

 

Ellers vil jeg si at vi alle er mennesker, og du må gjerne synes jeg dummer meg ut. Men dette er et diskusjonsforum, telenor har makten, vi har en sånn passe forbrukermakt som ikke særlig blir utnyttet i forhold til 5-siffer-saken. Så det!

 

Jeg føler ikke at jeg har dummet meg ut, tverrt i mot. Jeg fikk opplysning ved å offentlig "dumme meg" ut som du så fint plasserer meg.

 

Vi som forbrukere står altså omtrent i samme sko, så det!! :)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...